Useimpien tapahtumien järjestäjien tavoitteena on myydä mahdollisimman monta lippua. Mutta sen sijaan, että käyttäisit vain perinteisiä tapahtumamarkkinointitekniikoita, miksi et käytä luovia tapahtuman markkinointi-ideoita, joiden avulla pääset syvemmälle peliin?
Olemme laatineet luettelon 10 luovasta tapahtumakampanjasta, joita voit käyttää seuraavaan tapahtumaan. Jotkut sopivat paremmin tietyntyyppisiin tapahtumiin, mutta löydät varmasti jotain, mikä toimii sinulle!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Ottaa käyttöön eläinlähettiläitä
Kuka ei rakasta olla lähellä söpöjä ja halitattavia lemmikkejä? Rakastettavien lemmikkieläinten ottaminen tapahtumaan, varsinkin jos se on varainhankintaa tai hyväntekeväisyyttä, voi todella houkutella ihmisiä.
Et vain kiinnitä erityistä huomiota tapahtumaan, mutta voit auttaa eläinsuojeluorganisaatioita, kuten RSPCA:tatai paikallisia eläinkoteja.

Seuraavassa on muutamia ideoita alkuun:
Poniratsastus
Lapset rakastavat lemmikkejä. Poniajelut ovat mahtava tapa saada lapsille tekemistä. Kysy läheiseltä hevostallilta, haluaisivatko he tuoda poninsa tapahtumaan. Näin he ansaitsevat myös vähän ylimääräistä
Eläin maskottina
Onko sinulla tai jollakin ystävälläsi koira? Ottakaa heistä söpöjä kuvia markkinointimateriaaleihin. Koirat luovat lämpimän tunnelman tapahtumaan kuin tapahtumaan.
Pyydä villieläineksperttiä vierailemaan
Villieläinkeskuksen henkilökunta tulee mielellään kertomaan paikallisista eläimistä. Katso, mitä tämä kanadalainen firma tekee. Saatte myös arvokasta tietoa uhanalaisista eläimistä. Tämä vie lasten huomion pitkäksi aikaa. Voitte myös kerätä varoja villieläinkeskukselle, mikä on toinen oiva keino luomaan tunnelmaa tapahtumaan.
Vinkki: Ota yhteyttä eläinlähettiläisiin, jos haluat lisää tietoa.
2. Sisällytä maailmanennätysyritys
Maailmanennätyksen lyöminen on melko kiehtovaa, riippumatta siitä, millainen ala on. Jos voit sisällyttää yhden tapahtumaan, saatat nähdä lipunmyynnin nousun. Loppujen lopuksi ihmiset haluavat tietää, onnistuitko rikkomaan ennätyksen.
Ennätyksen tyyppi riippuu tapahtuman tyypistä. Jos järjestät ruoka- ja juomatapahtumaa, miksi et yritä rikkoa ennätystä suurimmasta alkoholijuomasta? Pisin rivi hot dogeja? Tai suurin kakkuveistos?
Maailman ennätysyritys voi saada ilmaista mediannäkyvyyttä ja rakentaa innostusta, joka ylettyy tapahtumaan saakka. Mitä hullumpi, sitä parempi! Kuvittele, mitä ilmainen markkinointi paikallisessa televisiossa voi tehdä lippumyynnille.
Vinkki: Tutustu näihin tapahtumiin, joihin sisältyi Guinnessin maailmanennätysyritys saadaksesi lisää inspiraatiota.
3. Herätä ihmisten uteliaisuus puhallettavalla
Kun ihmiset näkevät epätavallisia asioita, he haluavat tietää, mitä tapahtuu. Uteliaisuuden herättämiseksi, laita puhallettava eläin tai hahmo jonnekin päin kaupunkia (tietysti asianmukaisella luvalla).

Lauttarallin tapahtumajärjestäjä Whanganuissa, Uudessa-Seelannissa, asetti puhallettavan ankan kaupungin jokeen kilpailun mainostamiseksi. Jokainen kaupungissa puhui ankasta, joten se varmasti palveli huomiota herättävän tarkoitustaan.
Vinkki: Air Techs Inflatablesissa on kaikenlaisia hulluja ja ainutlaatuisia puhallettavia vuokralle.
4. Kysy pienen mittakaavan vaikuttajia
Me kaikki tiedämme, millainen katastrofi Fyre-festivaali oli. Tapahtumien markkinointi kuitenkin toimi, koska he käyttivät vaikuttajia saadakseen sanan leviämään.
Sinulla ei ehkä ole budjettia, jonka avulla voit tehdä yhteistyötä suurimpien vaikuttajien kanssa, joilla on miljoonia seuraajia, mutta on paljon pienempiä tekijöitä, joilla on tietyntyyppisiä seuraajia. Riippumatta siitä, millaista tapahtumaa olet järjestämässä, löydät varmasti pienemmän vaikuttajan, jolla on omat ja asianmukaiset seuraajat.
Ei ole niin vaikeaa löytää pienemmän mittakaavan vaikuttajaa, kuin luulisi. Se on täydellinen pienen budjetti tapa saada tapahtuma kiinnostuneiden ihmisten näkyville.
Vinkki: Tutustu alustoihin, kuten Tinysponsoriin ja Influenceriin, jossa voit etsiä toimialallesi, sijainnillesi ja tapahtumasi tyypille sopivia pienempiä vaikuttajia.
5. Muunna osallistujat lähettiläiksi
Affiliate-markkinointi on ottanut maailman käsiinsä. Voit mukauttaa samat periaatteet tapahtumamarkkinointiin.
Kaikki jotka ostavat lipun, saa koodin, joka välitetään heidän ystävilleen ja perheelleen. Jokaisesta koodin kautta myydystä lipusta saa pienen maksun. (Ostaja voi myös saada alennuksen lipuistaan, joka kannustaa käyttämään koodia.) Vieraat ovat parhaita puolestapuhujia, joten ota niistä kaikki irti.
Vinkki: Voit ottaa inspiraatiota Bizzabon Ticket Boost -ominaisuudesta, joka palkitsee ihmisiä sanan levittämisestä.
6. Kuvaa ja jaa promovideo
Jos olet järjestänyt tapahtumia aiemmin, sinulla on todennäköisesti hienoa videota, joita voit käyttää seuraavan tapahtuman mainostamiseen.
Tämä toimii erityisen hyvin musiikki- tai kulttuuritapahtumien osalta, jolloin ihmiset voivat nähdä, millainen kokemus se on. Etsi videoeditori, joka voi tehdä lyhyen 30 sekunnin promovideon, ja lataa se sitten kaikille sosiaalisille kanavillesi. Voit myös lähettää sen olemassa olevalle postituslistallesi houkutellaksesi aiempia kävijöitä uudelleen.
Tutustu aiempiin musiikkifestivaalien videoihin, kuten Rhythm and Vinesiin ja Glastonburyyn. Vaikka ne ovat suosittuja tapahtumia, jotka eivät kamppaile lippujen myynnissä, he silti jakavat videoita luodakseen hypeä ennen lippujen myyntiä.
Vinkki: Katsokaa monia tapoja esitellä tapahtumaasi videon kautta. Jos käytät GoProta kuvien ottamiseen, kokeile tätä mahtavaa sovellusta, joka luo automaattisesti kohokohtia videoista.
7. Tarjoa ilmaisia online-tutoriaaleja
Jos tapahtuma on keskittynyt oppimiseen tai opetukseen liittyvään aiheeseen, miksi et anna ihmisille esimakua siitä, mitä he voivat odottaa, lataamalla ilmaisia opetusohjelmia?
Voit luoda asianmukaisen online-tutoriaalin seuraavasti:
- Kirjoita yksityiskohtainen käsikirjoitus
- Valitse nauhoitusohjelma
- Varmista, että ääni toimii kunnolla
- Nauhoita video
- Lisää teksti, kuvatekstejä ja muita tehosteita
- Muokkaa videota
- Lataa video nettiin
Tämä on yksi luovista tapahtumien mainostamisideoista, joita voidaan mukauttaa erilaisiin sosiaalisen median alustoihin. Jos vieraasi pitävät sisältöä arvokkaana, he voivat jopa lähettää sen ystävilleen ja saada heistä mahdollisia osallistujia.
Vinkki: Tässä on loistava lista 22 työkalusta, joiden avulla voit luoda tutoriaaleja ja opetusvideoita, joita ihmiset haluavat katsella.
8. Pop-up esitykset
Sisältääkö tapahtumasi näyttelyä tai musiikkiesityksiä? Ota katusoittaminen seuraavalle tasolle ja tee pop-up-esityksiä ympäri kaupunkia.
Tähän voit sisällyttää vaiikka vain lyhyen 2 tai 3 minuutin pätkän todellisesta tapahtumasta tai erityisen markkinointikappaleen, joka houkuttelee ohikulkijoita ostamaan lippuja. Pop-up-esityksiä voidaan tehdä kaupungin aukioilla, metroasemilla tai ostoskeskuksissa. Varmista, että sinulla on oikeudet, ennen kuin aloitat.
Skotlannin Fringe-festivaalilla esiintyjät tekevät usein pieniä esityksiä Royal Milessa luomaan jännitystä.
Vinkki:Tässä on hyviä vinkkejä, miten voit järjestää oman pop-up-esityksen.
9. Laita viesti taivaalle
Ihmiset katsovat ylös, kun he huomaavat jotain mielenkiintoista taivaalla. Käytä tätä hyödyksesi!

Etsi yritys, joka voi tehdä suuria bannereita. Nämä voivat sisältää tapahtuman nimen ja päivämäärän tai yksinkertaisesti verkkosivuston linkin. Nyt hanki lentokone kuljettamaan banneria taivaalla keskellä päivää. Tämä toimii erityisen hyvin lämpiminä kesäpäivinä, kun ihmiset ovat ulkona puistossa tai rannalla.
Vinkki:Air Ads on yritys, joka on erikoistunut juuri tällaiseen mainontaan.
10. Luo oma Snapchat Geofilter
Pitkäkestoisissa tapahtumissa voit luoda oman Geofiltterin, jonka avulla ihmiset voivat käyttää valokuvia, jotka he lähettävät Snapchatiin. Tämä suodatin on käytettävissä vain tietyssä paikassa, joten voit asettaa sen tapahtumapaikan tiedoilla.
Suodatin voi sisältää tietoja tapahtumastasi tai verkkosivustosi linkin, jotta ihmiset voivat hankkia lisätietoja, kun he näkevät sen.
Vinkki: Näin voit luoda oman Snapchatin Geofilterin. Hanki inspiraatiota näillä ideoilla tapahtuman mainostamiseen Snapchatillä
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
löysitkö luova tapahtuman markkinointikeinon, joka toimii tapahtumallesi?
Tapahtumamarkkinoinnin ei tarvitse rajoittua samoihin vanhoihin tekniikoihin. Kokeile toteuttaa joitakin näistä luovista tapahtumien mainontaideoista ja katso, millainen ero syntyy.
Voit myös tarkistaa näitä hienoja mainostaktiikoita tapahtuman markkinointiin. Varmista myös, että pysyt kärryillä lukemalla lisää tapahtumamarkkinoinnista.
Onnea matkaan!
Vastaa