Haluatko tietää, miten mainostaa hyväntekeväisyystapahtumaa, kun budjetti on rajallinen? Sitten olet tullut oikeaan paikkaan.
Aiomme käydä läpi…
- Miten keskität ponnistelut ja rahasi oikeaan paikkaan
- Monet tavat, joilla voit mainostaa tapahtumaa verkossa ilmaiseksi
- Miten voit saada ihmiset tukemaan sinua oikeassa elämässä
Oletko valmis saamaan tukea tapahtumaasi? Mennään etsimään se.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Yleinen hyväntekeväisyystapahtumien markkinointistrategia
Yleisessä markkinointistrategiassa hyväntekeväisyyden pitäisi olla kaiken keskellä. Hyvän tekeminen on erinomainen tilaisuus saada yhteisö kerääntymään yhteen. Käytä tätä tulokulmaa, kun mainostat tapahtumaa.
1. Pidä tavoite mielessä
Älä unohda, mitä yrität saavuttaa hyväntekeväisyystapahtumalla. Onko sen tarkoitus kerätä rahaa, levittää tietoisuutta tai jotain muuta? Tavoitteesi pitäminen mielessä auttaa sinua kohdentamaan markkinointia. Jos olet suunnitellut hyväntekeväisyystapahtuman hyvin, sinulla on jo luultavasti selkeä käsitys tärkeimmästä tavoitteestasi.
2. Etsi kohderyhmä
Kohderyhmäsi riippuu hyväntekeväisyydestä tai sen kohteesta. Jotkut ihmiset tukevat sitä todennäköisemmin kuin toiset. Jos tarkoituksena on tukea syöpätutkimusta, kohderyhmä voisi olla syöpäpotilaiden perheet ja ystävät.
3. Mieti budjettiasi
Budjetti on aina tiukka, kun kyse on tapahtumien suunnittelusta. On ehkä erityisen tärkeää, että et tuhlaa yhtään ylimääräistä senttiä, kun kyseessä on hyväntekeväisyystilaisuus. Ole realistinen markkinointibudjettisisuhteen ja tee hätärahasto.
4. Ole valikoiva, missä mainostat
Sinun pitäisi selvittää, missä voit tavoittaa kohderyhmäsi ja keskittyä sitten näihin kanaviin. Käyttävätkö he pääasiassa Facebookia? Lukevatko he tiettyjä uutiskirjeitä? On parempi keskittyä muutamaan kanavaan kuin levittää sanaa, joka hukkuu väkijoukkoon.
5. Luo markkinointisuunnitelma
Sinun pitäisi aloittaa tapahtuman markkinointi niin ajoissa kuin mahdollista. Käytä markkinointisuunnitelman pohjaa luodaksesi ohjelman tapahtuman markkinointiin.
6. Mainosta tapahtuman syytä
Ihmiset ovat innokkaita tietämään, mihin rahat menee, joten selitä miten paljon he voivat auttaa kun he osallistuvat tapahtumaan. Anna konkreettisia esimerkkejä kun markkinoit tapahtumaa. Hyväntekeväisyys ympäristölle voisi olla esimerkiksi istuttaa puu jokaiselle tapahtumaan osallistuvalle henkilölle.
7. Seuraa ja sopeudu
Kampanja voi nopeasti tulla kalliiksi, joten pidä silmällä menojasi. Näetkö haluamasi tulokset vai pitääkö sinun tarkistaa lähestymistapaa?
Kuinka mainostaa hyväntekeväisyystapahtumaa netissä
Nettikampanjat ovat parasta pitkään aikaan. Jos tavoitteena on venyttää budjettiasi ja lahjoittaa niin paljon kuin mahdollista, rakastat nettimainostamisen hintaa: Ilmainen.
1. Facebook
Facebook on hyvä paikka aloittaa, koska useimmat ihmiset ovat siellä. Lisäksi he ovat todennäköisesti jo tykänneet hyväntekeväisyyssivustostatai kahdesta.
Siksi siellä on helppo löytää ja tavoittaa oikea yleisö. On todennäköisesti myös muutamia Facebookin ryhmiä, jotka on jo omistettu sinun aiheellesi.
Liity keskusteluihin ja katso, voitko löytää ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita tapahtumastasi. Jotkut saattavat jopa sponsoroida sitä (lisää myöhemmin).
Jos budjettisi riittää Facebookin mainoksiin, on myös helppo kohdistaa ihmisiä heidän kiinnostuksensa perusteella.
Vinkki: Tutustu Facebookin mainosten käyttöä tapahtuman markkinoinnissa koskevaan oppaaseemme.
2. Twitter
Twitterissä on myös hyvä liittyä keskusteluihin hyväntekeväisyyden kohteesta. Lukuisat voittoa tavoittelemattomien hashtagit koskevat varainhankintaa ja hyväntekeväisyyttä.
Kuten Facebookissa, sinun pitäisi liittyä aiheeseen liittyviin keskusteluihin. Voit myös sijoittaa Twitterin mainoksiin varmistaaksesi, että profiiliasi mainostetaan.
Vinkki: Tutustu Twitterin mainosten oppaaseen tapahtuman markkinoimiseksi.
3. Instagram
Instagram on paikka, jossa voit mennä todella visuaaliseksi mainostuksessa. Jos sinulla on hyviä kuvia, jotka liittyvät hyväntekeväisyyden kohteeseen, julkaise ne Instagramissa.
Instagramissamenestyneet hyväntekeväisyysjärjestöt ovat kaikki olleet innostavia, humoristisia tai emotionaalisia. Miksi et lainaisi näitä ideoita sinun hyväntekeväisyystapahtumaasi?
4. Pinterest
Pinterest on toinen sosiaalisen median foorumi, joka keskittyy kuviin. Vaikka Instagramin avulla voit jakaa viestejä, Pinterest kannustaa siihen aktiivisesti.
Suora mainonta ei ole suositeltavaa, eikä hashtagejä voi käyttää. Se sopii paremmin visuaalisen tarinan luomiseen aiheesi ja tapahtuman ympärille.
5. YouTube
YouTube on erinomainen paikka mainostaa hyväntekeväisyystapahtumiasi videon kautta. Voit luoda tapahtumalle trailerin, kohokohdat aiemmista tapahtumista tai keskittyä itse kohteeseen.
Tärkeä osa on, että liityt YouTuben hyväntekeväisyysohjelmaan. Näin saat etuja, kuten lahjoittajakortteja videoihisi, jotta ihmiset voivat lahjoittaa sinulle suoraan.
6. Google AdWords
AdWordsin avulla ihmiset, jotka etsivät aihettasi, voivat löytää tapahtumasi. Google tarjoaa myös AdWords-apurahaahyväntekeväisyysjärjestöille.
7. Hashtagit
Hashtagit ovat olennainen osa Twitterin ja Instagramin mainostamista. Niillä on myös pieni rooli YouTubessa ja Facebookissa.
Hyväntekeväisyystapahtumallasi pitäisi olla oma hashtag. Mutta sinun pitäisi etsiä myös suosituimpia hashtagejähyväntekeväisyydestä, johon keräät varoja.
8. Sähköpostikampanjat
Sinun pitäisi myös kerätä postituslista hyväntekeväisyyteen. Sähköposteilla on se etu, että ne eivät huku sosiaalisen median syötteen jatkuvassa virrassa.
Katso, pystytkö hankkimaan myös muita postituslistoja. Jos olet järjestämässä tapahtumaa tietylle hyväntekeväisyysjärjestölle, on järkevää mainostaa sitä heidän tukijoilleen.
9. Sosiaalisen median vaikuttajat
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat markkinoinnin huipulla. Monet heistä tukevat hyväntekeväisyyttä. Katso, voitko saada jonkun mainostamaan sinun hyväntekeväisyystapahtumaasi.
10. Lippupalvelujen tarjoaja
Sinun pitäisi listata hyväntekeväisyystapahtumasi tapahtumasivustolle. Billetto tarjoaa alennuksia hyväntekeväisyystapahtumiin ja voit myös kerätä lahjoituksia tätä kautta. Voit myös järjestää ilmaisia tapahtumia maksutta.
Offline-mainostus
Fyysinen on harvoin ilmaista, mikä tekee siitä hieman vaikeampaa, jos budjetti on tiukilla. On kuitenkin tapoja, joilla voit mainostaa hyväntekeväisyystapahtumaasi ilmaiseksi todellisessa maailmassa.
1. Vapaaehtoinen katutiimi
Voit rekrytoida ihmisiä yhteisöstäsi toimimaan vapaaehtoisena katutiiminä. He voivat auttaa sinua jakamaan mainoslehtisiä ja olemaan puolestapuhujiasi.
2. Radiomainostus
Paikalliset radioasemat saattavat antaa sinulle ilmaista lähetysaikaa hyväntekeväisyyttä varten. Ota yhteyttä joihinkin radioasemien johtajiin ja katso, voitko saada vähän lähetysaikaa.
3. Paikalliset sanomalehdet
Sinun pitäisi myös ottaa yhteyttä paikallisiin sanomalehtiin. He saattavat olla kiinnostuneita paikallisesta hyväntekeväisyystapahtumasta. Vielä parempi, jos valmistat virallisen lehdistötiedotteen.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Mainosta pois
Hyväntekeväisyystapahtuman mainostamisessa on hyviä ja huonoja puolia. Raha on usein ongelma, koska mahdollisimman paljon pitäisi mennä kohteelle.
Onneksi jotkut järjestöt auttavat sinua mielellään. Käytä aikaa yritysten, jotka tukevat hyväntekeväisyysjärjestöjä, tutkimiseen.
Mukavaa varainhankintaa!
Vastaa