Spinning-tunneilla valjastetaan käyttöön koko ryhmän voimat ja treenataan yhdessä. Spinning onkin yksi suosituimmista ryhmäliikuntalajeista Suomessa tänä päivänä.
Jos pidät spinning-tunteja, haasteenasi on saada potentiaaliset asiakkaat huomaamaan sinut. Miten siis markkinoit onnistuneesti spinning-tuntejasi? Tässä 3 hyväksi havaittua strategiaa, joita tarkastelemme.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Suunnittele upeat tervetulotarjoukset
Lukematon määrä ihmisiä haluaa aloittaa uuden harrastuksen, mutta ensi askeleen ottaminen on vaikeaa. Joillain heistä saattaa olla huonoja kokemuksia aiemmista ohjaajista, ja he etsivät parempia vaihtoehtoja.
Mikä on helpoin tapa houkutella heidät ovesta sisään?
Reilut tutustumistarjoukset. Ihmiset rakastavat tarjouksia ja rahansäästöä. Ilmaisilla kokeilukerroilla on win-win-vaikutus sekä sinulle, että uusille asiakkaillesi.
Niiden avulla he saavat ensikäden kokemuksen tunneistasi. He huomaavat, miksi juuri sinun tuntisi ovat uniikkeja ilman riskejä tai sitoutumista.
Hyviä esimerkkejä tutustumistarjouksiin
Kaipaatko inspiraatiota? Tässä muutama nopea esimerkki tutustumistarjouksista:
- Rajoittamattomat spinning-tunnit 30 päiväksi hintaan XX€
- Alennettu uusien jäsenten hinta tammikuun ajan
- Mahdollisuus tienata ensimmäisen kuukauden jäsenmaksu takaisin jatkamalla käyntejä tarpeeksi pitkään
- Rajoitetun ajanjakson tarjous: Vapaa pääsy kaikkialle (All Access Pass) XX päivien ajaksi
Spinning-tuntien kanssa aikarajoitetut tarjoukset toimivat parhaiten. Ne eivät rajoita kokeilua tiettyyn tuntityyppiin, jolloin ihmiset voivat kokeilla vaikka kaikkia saadakseen täyden kokemuksen ennen päätöstään.
Jos tuntisi ovat fantastisia, uudet asiakkaat jäävät koukkuun ennen ilmaisen kokeilujakson päättymistä ja tulevat jatkossakin hakemaan extra-annoksen hyvän olon endorfiineja luotasi. Päätyen lopulta ostamaan jäsenyyden.
Tässä toinen näkökulma asiaan: Monilla spinning-tunneilla on jo olemassa uusien asiakkaiden tervetulotarjoukset:
- Ride Republic, esimerkiksi, tarjoaa 10 tuntia hintaan £110, ja Black Friday tarjouksina 8 tuntia hintaan £8.
- Boom Cycle on tutustumistarjous, jossa saa 3 tuntia hintaan £29, ja tarjouksen kesto on 14 vrk.
Useimmat aloittelijat osaavat odottaa tämänkaltaisia tarjouksia. Ilman niitä saatat jäädä alakynteen.
Muista kommunikoida tarjouksen päättymispäivä selkeästi, etenkin kun tarjousjakso on tulossa päätökseen.
Tutustumiskaudellaan tyytyväiset asiakkaat auttavat sinua puskaradiomarkkinoinnissa ja suosituksissa. Siitä puheen ollen…
2. Aloita suositteluohjelma
Olet kulkenut jo tutustumistarjousten tien päähän. Sinulla on asiakaskuntaa.
Toveruus treenaajiesi välillä on vahva. He poistuvat tunneiltasi läkähtyneinä, hikisinä, jotakin saavuttaneina ja onnellisina.
Mitä, jos rohkaisisit heitä kertomaan hyviä asioita pitämistäsi tunneista muille ihmisille?
Yksinkertaisesti: aloita suositteluohjelma!
Olemassa olevat oppilaasi ovat parhaita viestinviejiä. Fred Reichheld selittää asian hienosti:
yksittäisen asiakkaan arvo ei ole pelkästään siinä, paljonko he itse sinulta ostavat.. vaan mitä he ovat valmiita kertomaan muille – tämä voi vaikuttaa tuloihisi ja voittoihisi aivan yhtä lailla.
Tutkimusten mukaan ihmiset ostavat neljä kertaa todennäköisemmin asian, jota heidän ystävänsä suosittelee. The Wharton School of Business:n mukaan suosittelujen kautta tulleet asiakkaat lähtevät 18% epätodennäköisemmin, kuin muut.
Tämä tutkimus osoittaa, että onnistuneella suositteluprosessilla on potentiaalia nostaa liittymismääriäsi jopa 69%. Vastaavasti, 59% yrityksistä, joilla on tasokas suositteluohjelma käytössään, kertovat korkeammista elinikäisistä asiakasmääristä. Ja 71% niistä on korkeammat konversioluvut niin yksittäisten käyntien kuin pitkäaikaisten asiakassuhteidenkin osalta.
Suosittelukannustimet voivat kannustaa nykyisiä jäseniä kutsumaan uusia. Hyviä esimerkkejä kannustimista ovat:
Kortti ystävän kanssa
Tämä on yksi tehokkaimmista tavoista saada uusia jäseniä spinning-tunnille. Noin 44% kaikista kuntosalin kävijöistä haluaa treenata toisen henkilön kanssa. Kannustakaa jäseniä tuomaan ystävänsä, puolisonsa tai työtoverinsa.
Lahjakortit
Palkitse suosittelijoita esimerkiksi myslipatukoilla, lisäravinteilla tai urheiluasuilla. Tutkimukset osoittavat, että tavarakannustimet toimivat 24% paremmin kuin rahapalkinnot.
Alennuksetjäsenyydestä
Tähän kuuluu jäsenten kuukausimaksujen alentaminen riippuen siitä, kuinka monelle henkilölle he suosittelevat.
Sinun pitäisi tunnistaa ja julkisesti palkita jäseniä, jotka tuovat eniten uusia jäseniä. Tunnustus ja kiitos kovasta työstä tuntuu hyvältä. Se saattaa jopa saada epäröivempiä jäseniä ulos kuoristaan.
Suosittelujen seuranta
Kun tunnin koko kasvaa, tarvitset hyvän järjestelmän suositusten ja palkintojen seuraamiseksi. Näin varmistetaan, että jäsenet saavat palkkionsa ja voit pitää silmällä, mitä heille annettiin.
Voit kokeilla:
- Yksinkertainen kirjautumisjärjestelmä, joka merkitsee jokaisen uudelle jäsenelle suosittelijan.
- Lomake, jossa on suosittelijan nimi.
- Käyntikortin kokoiset suosittelukortit, jotka jäsenet voivat antaa muille.
Vinkki: Girafinkaltaiset työkalut voi automatisoida suositteluohjelmasi. Niiden avulla voit tarjota sivustollasi ilmaista kamaa suositteluista, kuten sosiaalisen median suosituksista.
3. Sitouta jäseniä uudelleen sähköpostimarkkinoinnin avulla
Uusien jäsenten hankinnan jälkeen niiden säilyttäminen on seuraava kriittinen vaihe, joka edistää menestystäsi. Tilastot osoittavat, että viiden prosentin kasvu asiakkaiden säilyttämisasteessa voi kasvattaa voittoja 25%:sta 95%:iin. Itse asiassa yhden uuden asiakkaan houkutteleminen maksaa viisi kertaa enemmän kuin olemassa olevan asiakkaan säilyttäminen.
Sinulla on todennäköisesti postituslista kaikkien olemassa olevien ja aiempien jäsenten osalta. Mutta kuitenkin… keskimääräisellä sähköpostilla on vain 25% mahdollisuus tulla avatuksi.
Asia on niin, että kaikki nukkuvat tilaajat eivät ole menetettyjä. Jos olet saanut heidät kerran, miksi et voisi saada heitä takaisin?
Sähköpostiviestien lähettäminen ja vanhoille tilaajille näyttäminen, että välität heidän edistyksestään ja tarpeistaan, on melko helppoa. (Mutta pidä mielessä, että geneeriset sähköpostit voivat upottaa heidät syvemmälle irrottautumiseen.) Tässä mitä tehdä:
Segmentoi horroksessa olevat tilaajat, jotta voit paremmin vastata heidän tarpeisiinsa
Paneudu asiaan ja selvitä, miksi ne saattavat olla horroksessa ja mitä sinun tarvitsee tehdä, jotta pystyt tehokkaasti täyttämään heidän nykyiset kuntotarpeet.
Miten saavutat tämän?
- Ota yhteyttä henkilökohtaisesti passiivisiin pyöräilijöihin ja kysy kysymyksiä, jos mahdollista.
- Pidä tuntien aikana usein kyselyjä asiakkaiden tyytyväisyyden mittaamiseksi.
- Kun pyöräilijät lopettavat, kysy aina, miksi he eivät ole tyytyväisiä tunteihin.
- Käy läpi tietoja ja mieti, minkälainen käyttäytyminen tai muut tekijät yhdistyvät entisten jäsenien kanssa.
Tämän pitäisi auttaa tunnistamaan, mitkä tavat tuovat entiset jäsenet takaisin.
Kun lähetät uudelleensitouttamissähköpostisi, ota yhteyttä tilaajiin, käytä heidän nimiään ja yritä ottaa selville heidän nykyiset huolensa. Se voi olla jotain niin yksinkertaista kuin töykeä osallistuja yhdessä paikallisista kuntosaleista tai likainen pukuhuone.
Miten saada asiat mielenkiintoiseksi entisille jäsenillesi
Voit harkita tarjouksia tai mainostaa uutiskirjeissä uusia erityistapahtumia ja teemaspinningiä.
Jos sinulla on Taylor Swift -aiheinen spinning, liitä sähköpostiin soittolista. Kuvailkaa erilaisia aktiviteetteja, jotka sisällytetään treeniin.
”Shake it off” spinningpyörällä ja painot mukaan? Taylorin fanit rakastavat tätä!
Jos tilaajaluettelo on kasvanut, kannattaa tarkastella sähköpostimarkkinoinnin automaatiotyökaluja.
- MailChimpon erittäin käyttäjäystävällinen, viehättävä alusta. Sen ilmainen versio antaa sinulle mahdollisuuden lähettää enintään 12 000 henkilökohtaista sähköpostiviestiä jopa 2000 tilaajalle.
- ConvertKitautomatisoi sähköpostimarkkinoinnin drag-and-drop-suunnittelutyökalulla. Se auttaa myös rakentamaan hyödyllisiä opt-in-lomakkeita ja paljon muuta.
Vinkki: Tutustu näihin kymmeneen erinomaiseen esimerkkiin, jotka koskevat uudelleensitoutumisviestejä.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Nyt on sinun vuorosi
Olet nähnyt niin paljon vaivaa saadaksesi spinning-tunnin rokkaamaan. Olet ansainnut loppuunmyydyn luokan, jossa on paljon pitkäaikaisia jäseniä. Käytä edellä mainittuja menetelmiä ammattimaiseen spinning-tunnin mainostamiseen. Onnea matkaan!
Vastaa