Kilpailijoista erottuminen on äärimmäisen tärkeää, sillä miten kukaan voi tietää sinusta tai liiketoiminnastasi, jos tietojasi ei ole helposti saatavilla? Tapahtuman järjestämisessä on monia hyväksi havaittuja keinoa lipunmyynnin lisäämiseen. Yksi tehokas tapa on suunnitella tehokas verkkosivusto tapahtuman markkinointiin sosiaalisen median kautta.
Kun aikaa kuluu ja teknologia kehittyy, on entistä hankalampaa houkutella ihmisiä osallistumaan tapahtumiin. Siksi yritysten ja tapahtumanjärjestäjien on alettava kehittää luovia keinoja tapahtuman lipunmyynnin edistämiseen.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Järjestä kilpailuja
Kilpailut ovat loistava tapa yleisön osallistamiseen ja kiinnostuksen herättämiseen. Erilaisia malleja on runsaasti, on kyseessä sitten valokuva-, video- tai kuvatekstikilpailu tai tavallinen äänestys.
Kun yleisölle annetaan mahdollisuus voittaa liput jakamalla videoita, postauksia tai valokuvia, saat tapahtumalle erinomaista mainosta ilmaiseksi. Erilaisilla kyselyillä ja äänestyskilpailuilla taas on helppo kerätä tapahtuman suunnittelua helpottavaa palautetta.
Yleisön osallistuminen tällaisiin kilpailuihin herättää kiinnostusta tapahtumaa kohtaan ja varmistaa sen menestymisen.
Lisälukemista: 6 luovaa sosiaalisen median kilpailuideaa osallistujien houkuttelemiseen
2. Erotu joukosta sosiaalisessa mediassa
Sosiaalisesta mediasta puheen ollen, yksilöllinen sisältö antaa tapahtumallesi kilpailuetua muihin nähden. Yleisluontoiset julkaisut, valokuvat ja päivitykset ovat tietenkin hyviä, mutta yleisön kiinnostuksen todellinen herättäminen vaatii enemmän. Mitä useammin olet heidän käytettävissään, sitä parempi.
Yleisö kiinnostuu tapahtumastasi, kun luot #aihetunniste-kampanjoita, teet sisällöstä helposti jaettavaa ja luot yksilöllisiä infokaavioita.
Myös Rafflecopterin kaltaiset työkalut voivat olla todella tehokkaita. Sen avulla voi nimittäin kerätä pisteitä erilaisista sosiaaliseen mediaan liittyvistä tehtävistä. Pisteitä keräämällä voi ansaita aina vain arvokkaampia tapahtumaan liittyviä houkuttimia.
Lisälukemista: 8 nerokasta sosiaalisen median hallintatyökalua tapahtumiin
3. Kokeile urbaania markkinointia
Pelkästään tapahtumauutisten ja -päivitysten jakaminen verkossa ei takaa, että joku todella näkee tai kuulee tapahtumastasi. Joskus vanhat konstit ovat sen takia parempia kuin pussillinen uusia.
Jalkaudu kaduille ihmisten pariin.
Tapahtuman mainostaminen urbaanilla markkinoinnilla on loistava tapa kiinnostuksen herättämiseen. Tutkimusten mukaan ihmiset eivät pidä siitä, että heitä painostetaan tekemään ostopäätöksiä.
Mitä hienovaraisemmin siis mainostat tapahtumaasi, sen parempi.
Teetätä vaikkapa muraali, hanki tapahtumalle epätavallinen sponsori (esimerkiksi scoottiyritys), jaa mainoslehtisiä tai hyödynnä jollakin tavalla ympäristöäsi. Mieti, mihin tapahtumasi keskittyy, ja ideoi luovia tapoja saattaa tapahtumasi suuren yleisön tietoisuuteen.
4. Julkaise podcast
Podcastien suosio on viime vuosina kasvanut räjähdysmäisesti. Mikset siis itsekin kokeilisi niitä?
Sanotaan, että olet suunnittelemassa vaikkapa kesäistä musiikkitapahtumaa. Julkaisemalla oman podcastisi voit järjestää haastatteluja esiintyjien kanssa tai radiokilpailuja, mikä saa yleisön innostumaan tapahtumasta.
Jos lipunmyynnin edistäminen omalla podcastilla ei tunnu hyvältä idealta, muitakin vaihtoehtoja on. Voit esimerkiksi maksaa siitä, että tapahtumastasi puhutaan suosituissa podcasteissa. Monet suositut podcastit ja radiokanavat tarjoavat sponsorointimahdollisuutta, joten voit maksaa näille tahoille kohdennetusta mainonnasta ennen tapahtumaa.
Lisälukemista: Oman tapahtumapodcastin pitäminen
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
5. Herätä mielipiteitä
Tapahtumaa mainostaessa on pystyttävä erottautumaan muista. Se koskee sekä verkkosivuston värejä ja tyyliä että mainostamiseen käytettävien sosiaalisen median kanavien valitsemista. Kukaan ei huomaa tapahtumaasi, jos se vaikuttaa täysin samanlaiselta muiden kanssa.
Sen takia on tärkeää kiinnittää huomiota sisältöstrategiaan. Mainostamalla taidokkaasti kirjoitettua, ajatuksia herättävää sisältöä tapahtumastasi yleisö huomaa sen helpommin ja haluaa tietää siitä enemmän. Vaikeampaa sen sijaan on houkutella joku todella lukemaan tuotettua sisältöä. Aihe on siksi valittava huolellisesti.
Sinun on pysyttävä mukana trendien aallonharjalla, jotta pystyt vakuuttamaan kohdeyleisösi siitä, että tiedät, mistä puhut. Mikset siis kokeilisi rajoja sen sijaan, että turvautuisit turvalliseen mutta myyvään höttöön, jota kukaan ei lue? Julkaise mielipiteitä jakavaa sisältöä, joka ottaa kantaa ja esittää mielipiteitä.
Jos olet järjestämässä työkonferenssin, julkaise esimerkiksi vierailevan puhujan mielipidekirjoitus. Sekä ajatusten kanssa samaa mieltä että eri mieltä olevat osallistujat kiinnostuvat näin tapahtumasta helpommin.
Kirjoittaja: Dakota Murphey luo sisältöä muutamille tapahtumateollisuuteen keskittyville sivustoille, kuten Billettolle.
Vastaa