Olet suunnitellut ja markkinoinut jo kuukausia. Tänään lopulta isännöit shown.
Jos olet tehnyt kaiken muun tarvittavan, olet oikeilla jäljillä. Mutta nyt ei ole aikaa levätä laakereillaan.
On vielä asioita, jotka voivat mennä pieleen ja mahdollisuuksia, joista voit hyötyä.
Tämä artikkeli kattaa…
- Miten tekniset laitteet tarkistetaan
- Mihin esittäjät laitetaan ennen esitystä
- Miten varmistat, että tiimi tietää, mitä tapahtuu
- Miten valmistellaan yleisöä ja paikan henkilökuntaa
- Tapoja, joilla voit parantaa tapahtumamarkkinointia
- Kuinka lopetella esitys ammattilaisen ottein
Kun esitys on ohi, voit levätä… kunnes on aika järjestää seuraava!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Tarkista kaikki tekniset laitteet
Yksi tärkeimmistä tehtävistäsi esityspäivänä on tarkistaa asettelu ja laitteet. Jos jotain menee pieleen, esitys on vaarassa.
Varmista, että näyttämö ja istuimet ovat kunnossa. Käy läpi jokainen laite tekniikkahenkilöstön kanssa ja varmista, ettei tule yllätyksiä.
Järjestä istuimet
Jos et tehnyt tätä suunnitteluvaiheessa, nyt on aika järjestellä istuimet. Voit järjestää istuimetriveihin (teatteriin) tai pöytien ympärille (kabaree).
Live-esitykset ovat yleensä täynnä väkeä, joten varmista, että lavan lähellä on istuimia.
Laita lava valmiiksi
Lavan tarkoitus on kiinnittää huomio esiintyjään (esiintyjiin). Siksi sinun pitäisi varmistaa, että se on nostettu. Näin esiintyjä on näkyvissä riippumatta siitä, missä istut.
Korotettu vaihe auttaa myös kiinnittämään yleisön huomion esittäjään, kun esitys alkaa.
Tarkista ääni
Soundcheck, yksi-kaksi, yksi-kaksi. Varmista, että äänet toimivat oikein ja että jokainen voi kuulla esiintyjiä selvästi.
Jos esittäjillä on erityisvaatimuksia mikrofoneille tai telineille, varmista, että tarpeet täyttyvät. Muuten se saattaa vaikuttaa haitallisesti suorituskykyyn.
Tarkista valaistus
Valaistus on toinen keskeinen tekijä, joka auttaa kiinnittämään huomion esiintyjään. Varmista, että lavalla on kaksi tai kolme valonheitintä (mutta älä sokeuta esiintyjiä).
Valaistus (tai sen puuttuminen) on myös tärkeää yleisölle. Heihin pitäisi kohdistua vain vähän valoa. Näin näyttämövalot ovat paljon tehokkaampia.
Tee täydellinen tekninen harjoitus
Esiintyjät eivät ole ainoita, joiden tarvitsee harjoitella ennen esitystä. On ehdottoman tärkeää, että teet täydellisen harjoituksen tekniikan kannalta ennen ensimmäistä esiintyjää.
Varmista, että tekninen tiimi tietää, mitä tekee. Jos jokin menee vikaan harjoituksen aikana, sinulla on vielä aikaa korjata se ennen kuin tapahtuma alkaa.
Vinkki: Jos haluat syvemmän sukelluksen asiaan, tutustu näihin yksityiskohtaisiin ohjeisiin ääniasetuksistaja valaistusasetuksia live-esityksiin.
2. Varaa pukuhuone
Esiintyjillä pitäisi olla paikka hengailla ennen esitystä ja sen jälkeen. Siksi sinun pitäisi varata yksi paikan tiloista ”pukuhuoneeksi”.
Siellä ei tarvitse vaihtaa vaatteita, mutta sen on oltava tarpeeksi tilava puvuille ja soittimille. Auttaa myös, jos jätät juomia ja purtavaa esiintyjille.
Sinun pitäisi varmistaa, että joku tervehtii esiintyjiä kun he saapuvat. Saata heidät pukuhuoneeseen, jotta he voivat purkaa tavaransa ja rentoutua ennen kuin he esiintyvät.
Vinkki: Katso tämä artikkeli pukuhuoneiden varustelusta saadaksesi inspiraatiota.
3. Tulosta kaikille aikataulu
Esityksen järjestäjänä sinun on varmistettava, että jokainen tietää, mitä tehdä. Hyvä tapa tehdä se on tulostaa aikataulu tiimille ja paikan henkilökunnalle.
Luettele, mitä tapahtuu päivän aikana. Tähän sisältyy tekninen valmistelu, milloin ovet avautuvat ja sulkeutuvat ja milloin esiintyjät aloittavat.
Sinun pitäisi myös jättää kopioita aikataulusta (ilman tekniikkaa) yleisölle. Aseta ne baariin tai pöytiin, jotta ihmiset voivat suunnitella vessassa käyntinsä.
Vinkki: Käytä pohjaa esityksen aikatauluun, jotta voit tehdä yleiskuvan tapahtumasta.
4. Tulosta käyttäytymissäännöt yleisölle
Tiimisi jäsenet eivät ole ainoat ihmiset, jotka tarvitsevat ohjeita. Tämä voi kuulostaa holhoavalta, mutta sinun pitäisi antaa yleisölle käyttäytymissäännöt.
Miksi? Koska tiedät, että on aina yksi tyyppi, joka puhuu puhelimessa esityksen aikana. Tai joku, joka päättää häiritä esiintyjää muutaman tuopin jälkeen.
Sinun ei tarvitse luovuttaa tulostettua kopiota kaikille ovella. Laita se jonnekin, josta se huomataan varmasti.
Vinkki: Katso näitä yleisön etikettejä, jonka avulla voit kirjoittaa käyttäytymissäännöt.
5. Hanki valokuvaaja (tai videokuvaaja) paikan päälle
Kuvat ja videot esityksestä ovat korvaamattomia markkinointitarkoituksiin. Se näyttää ihmisille, mitä tapahtui — ja mistä he ovat jääneet paitsi, jos he eivät päässeet paikalle.
Se tuo myös hyvää sisältöä sosiaalisen median profiileihin. Käytä esityksestä kuvattua materiaalia luodaksesi kiinnostusta seuraavaan.
Jos aiot kuvata videoita, on hyvä ilmoittaa siitä ensin esiintyjille. Koomikot eivät ehkä halua vitsien vuotavan, jos he aikovat julkaista erikoismateriaalia.
Vinkki: Tarvitsetko apua valokuvaajan tai videokuvan löytämisessä? Voit löytää tarjouksia täältä.
6. Kannusta ihmisiä jakamaan tapahtumasi sosiaalisessa mediassa
Sinulla pitäisi olla selkeästi näkyvät linkit esityksen sosiaalisen median profiileihin. Kannusta ihmisiä merkitsemään sinut kuviin ja videoihin ennen ja jälkeen esityksen.
Hyvä tapa tehdä tämä on ilmoittaa profiileista ja hashtageista ympäri tapahtumapaikkaa. Laita ne esityksen julisteeseen, tapahtumaohjelmaan ja mihin tahansa muuhun sopivaan paikkaan.
Vinkki: Lue, miten kannustat sosiaalisessa mediassa jakamiseen showssa.
7. Poista kaikki häiriöt
Ennen esityksen alkua sinun pitäisi varmistaa, ettei häiriötekijöitä ole. Koomikot, puhujat ja näyttelijät tarvitsevat yleensä täydellisen hiljaisuuden keskittyäkseen esitykseensä.
Varmista, että baarin henkilökunta ei puhu esityksen aikana ja eliminoi muut häiritsevät äänet ja vilkkuvat valot.
Ainoat äänet, joita haluat kuulla, on yleisön reaktiot itse esitykseen. Kaikki muu heikentää kokemusta.
8. Pyydä palautetta paikan päällä
Vaikka sinun pitäisi kysyä palautetta esityksen jälkeen, mikään ei estä sinua pyytämästä sitä tapahtumapäivänä. Tarkista tiimiltä ja paikan henkilökunnalta toimiiko kaikki sujuvasti.
Voit myös kysyä vierailta, onko heillä hauskaa. He arvostavat, että kysyt heidän mielipidettänsä — ja arvostat heidän palautettaan.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Teit sen!
Esitys on suurin osa tapahtuman järjestelyistä. On tärkeää varmistaa, että jokaisella on kivaa, myös sinulla.
Käytä tilaisuutta hyväksesi rakentaaksesi kestävän suhteen tapahtumapaikkaan, esiintyjiin ja ennen kaikkea yleisöön.
Näin sinulla on vankka perusta tuleville esityksille, jotka ovat vielä suurempia ja parempia.
Onnea!
Vastaa