Silmäsi ovat auenneet kasvavalle vaikuttajamarkkinoinnin trendille ja nyt mietit, miten voit järjestää tapahtuman bloggaajille, jotta pääset kärryille.
Tässä artikkelissa käsitellään seuraavia aiheita:
- Mitä ottaa huomioon ennen tapahtuman suunnittelua
- Miten suunnitella bloggaaja- ja vaikuttajatapahtuma
- Kuinka saada VIP-asiakkaita ja sponsoreita
- Tapoja sitoutua osallistujien kanssa tapahtuman aikana
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Pidä mielessäsi selkeä tavoite
Tapahtumaan kutsuttuja bloggaajia hemmotellaan (toivottavasti) hienoilla kokemuksilla, joista he voivat kirjoittaa myöhemmin. Mutta sinulla pitäisi myös olla selkeä tavoite tapahtumalle.
Katsokaamme joitakin tapoja, joilla yrityksesi voi hyötyä tapahtumasta bloggaajille.
1. Kirjalliset arviot ja linkit
Yksi ilmeisimmistä tavoista, josta on hyötyä, on että bloggaaja kirjoittaa yrityksestänne ja laittaa sivustosi linkin blogiinsa. Bloggaajien linkit tukevat sivustosi SEO:ta.
2. Videoarvostelut
Monet bloggaajat tekevät myös videoita (tai vlogeja) sosiaalisen median alustoille. Kahden minuutin video yrityksestäsi voi tuoda sinulle paljon näkyvyyttä, jos vloggerilla on paljon seuraajia.
3. Sosiaaliset maininnat
Et tarvitse edes kirjallisia tai videoarvioita yrityksestäsi saadaksesi näkyvyyttä. Pelkkä twiitti tai tilapäivitys, johon yrityksesi on merkitty, voi laajentaa näkyvyyttä netissä huomattavasti.
4. Verkostoitumismahdollisuudet
Bloggaajatapahtumasi on myös erinomainen tilaisuus rakentaa pitkäaikaisia suhteita bloggaajiin ja vaikuttajiin. Nämä suhteet auttavat markkinointistrategiassa pitkällä aikavälillä.
5. Markkinointimateriaalit
Ota paljon kuvia ja videoita bloggaajatapahtumasta. Voit käyttää näitä materiaalina netin markkinointikampanjoissa. Muista merkitä bloggaajat julkaisuihin, jotta saat ylimääräistä näkyvyyttä.
6. Hyväntekeväisyys
Lopuksi voit käyttää bloggaajatapahtumaa hyväntekeväisyyden edistämiseksi. Monet vaikuttajat haluavat yhdistää itsensä hyväntekeväisyysjärjestöihin, joten voit käyttää sitä myös myyntiaseena tapahtumallesi.
Bloggaajatapahtumien suunnittelu
Onnistunut bloggaajatapahtuma edellyttää huolellista suunnittelua. Sinun ei tarvitse vain suunnitella kaikkea tapahtumaan liittyvää, mutta sinun on myös hankittava vaikuttajat vieraiksi.
Tutustu, mitä bloggaajatapahtuman suunnitteluun kuuluu.
1. Aikajana
Valitse tapahtumallesi päivämäärä, joka on tarpeeksi pitkällä tulevaisuudessa, jotta sinulla on aikaa suunnitella kunnolla. Kartoita kaikki, mitä tapahtuu tapahtuman ja tämän päivän välillä.
2. Talousarvio
Aseta likimääräinen talousarvio kaikille tapahtuman toiminnoille ja jätä liikkumavaraa siltä varalta että asiat menevät mönkään. Sisällytä kaikki mahdolliset tulot, kuten tavaroiden myynti ja sponsorointi.
3. Tapahtumapaikka
Valitse ainutlaatuinen paikka, joka vetoaa vaikuttajiin, joiden haluat osallistuvan. Jos yrityksesi toimii hyvissä tiloissa, voit säästää rahaa järjestämällä tapahtuman siellä.
4. Teema
Päätä sellaisesta tapahtuman teemasta, joka vetoaa bloggaajiin ja vaikuttajiin, mutta varmista, että se on myös brandisi mukainen.
Kuinka saada VIP-vieraita ja sponsoreita
Nyt sinun täytyy etsiä vaikuttajia ja saada heidät kiinnostumaan tapahtumastasi. (On myös hyvä tehdä yhteistyötä muiden yritysten kanssa, jotka ovat kiinnostuneita tapahtuman osallistujista.)
1. Listaa bloggaajat
Käytä sosiaalisen median työkaluja löytääksesi vaikuttajia markkinaraostasi. Listaa ne, jotka voisivat hyötyä brandistasi eniten. Arvioi, ovatko he realistisesti kiinnostuneita osallistumaan bloggaajatapahtumaan.
2. Ota yhteyttä sosiaalisessa mediassa
On hyvä idea ottaa yhteys bloggaajiin sosiaalisen mediankautta ennen virallisen kutsun lähettämistä. Näin he todennäköisesti huomaavat sinut ja vastaavat kutsuusi.
3. Lähetä tapahtumakutsut
Suunnittele tapahtumakutsu Canvankaltaisella sivustolla. Sisällytä kaikki olennaiset tiedot, kuten aika, päivämäärä, sijainti ja tapahtuman tarkoitus. Sitten lähetä se kaikille listallasi.
4. Käytä lipunmyyntialustaa
Hyvä tapa seurata kutsuihin vastanneita on käyttää lippupalvelua. Vaikka tapahtumasi olisi vapaa kaikille, voit saada arvokasta tietoa alustan analytiikasta.
5. Käytä osallistujien vaikutusvaltaa hyväksesi
Monet bloggaajat ja vaikuttajat liikkuvat samoissa sosiaalisissa piireissä. Kun olet varmistanut muutaman merkittävän vieraan tapahtumaan, pyydä heitä ottamaan kavereita mukaansa.
6. Palaa asiaan
Ihmisillä, joiden haluat osallistuvan tapahtumaan, on todennäköisesti suuri kysyntä. Jos et ole saanut vastausta kutsuusi, ota rohkeasti yhteyttä uudelleen ja muistuta bloggaajatapahtumastasi.
7. Yhteistyö muiden yritysten kanssa
Et ole ainoa yritys, joka on kiinnostunut bloggaajien ja vaikuttajien hankkimisesta. Käytä tapahtumaa tilaisuutena hankkia kumppaniksi sellaisia yrityksiä, jotka saattavat olla kiinnostuneita tapahtumasi sponsoroinnista.
Mitä sisällyttää bloggaajatapahtumiin
Voisit helposti vetää onnistuneen tapahtuman kun vain saat ihmiset seurustelemaan hyvän ruoan ja runsaan alkoholin ympärillä. Mutta on olemassa parempia tapoja saada tapahtuman osallistujat sitoutumaan.
Katsotaanpa joitakin tapoja, joilla saat kaiken irti tapahtumasta.
1. Keskustelut ja esitykset
Bloggaajat, kuten muutkin kirjoittajat, rakastavat hyviä tarinoita. Esittele heidät tapahtumallesi ja yrityksellesi viemällä heidät matkalle, josta he voivat myöhemmin kirjoittaa blogeja ja luoda vlogeja.
2. Tunnit ja työpajat
Loistava tapa saada vaikuttajat sitoutumaan ja antaa heille jotain mistä twiitata, on esitellä heille uusi konsepti. Järjestä heille tuntisiitä, mitä yrityksesi tekee parhaiten.
3. Live demonstraatio
Näytä osallistujillesi, mitä yrityksesi tekee antamalle heille ilmainen demonstraatio. Järjestä ruoan maistelu, jos sinulla on ravintola tai anna ilmaisia kasvohoitoja tai manikyyrejä, jos sinulla on kauneussalonki.
4. Kysymys ja vastaus-istunnot
Osallistujilla voi olla kysymyksiä sen jälkeen kun he ovat kuulleet puheesi, nähneet mitä teet, ja kokeilleet tuotetta tai palvelua. Järjestä kysymys ja vastaus-istunto ja varmista, että nauhoitat sen.
5. Haastattelut
Varmista, että voit antaa yksityisiä haastatteluja tapahtumassa. On mahdollista, että bloggaajat haluavat haastatella sinua tai liikekumppaneitasi visiostanne.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Yritä saavuttaa VIP-vieraita
Vaikuttajamarkkinointi ei ole menossa mihinkään lähiaikoina. Tämä johtuu siitä, että se on luonnollinen jatkumo puskaradiomarkkinoinnille.
Bloggaajatapahtumien järjestäminen voi auttaa sinua ja yrityksesi nettiprofiilia kasvamaan, joten se on ehdottomasti kannattavaa.
Tunnetko bloggaajia tai vaikuttajia? Kerro meille kommenteista!
Vastaa