Tervetuloa kaiken kattavaan oppaaseemme tapahtumien live-lähetyksestä! Internetin aikakausi on poistanut rajoitukset siitä, kuka voi nähdä ja kuulla, mitä tapahtumassa on menneillään.
Et vain pysty saavuttamaan paljon laajempaa yleisöä kuin koskaan ennen, mutta voit myös ansaita ylimääräisiä tuloja, kun lähetät tapahtumasi livenä.
Tässä oppaassa kerrotaan seuraavista aiheista:
- Tapahtuman live-lähetyksen esittely
- Instagramin live-lähetys
- Twitterin live-lähetys
- Facebookin live-lähetys
- YouTuben live-lähetys
- Jokaisen alustan edut ja haitat
Oletko valmis saavuttamaan massat verkossa? Valot, kamera, käy!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Kuinka lähettää suoratoistoa tapahtumasta
Tässä on lyhyt katsaus siihen, mitä sinun tulee tehdä, kun lähetät suoratoiston tapahtumasta:
- Varmista, että paikan päällä on hyvä wifi
- Hanki sopiva kamera ja mikrofoni live-lähettämiseen
- Valitse suoratoiston alusta
- Mainosta live-lähetystä etukäteen
- Tee testi live-lähetys ennen todellista lähetystä
- Seuraa sosiaalista mediaa ja sitoudu katsojien kanssa
Live-lähetyksen edut
- Saavuta paljon laajempi yleisö kuin fyysisen tapahtuman osallistujat
- Vangitse kaikki parhaat hetket tapahtumastasi
- Luo materiaalia, jota voit käyttää sosiaalisen median sisältöön myöhemmin
- Käytä sitä mainostamaan tulevia tapahtumia verkossa
Tapahtuman live-lähetyksen huonot puolet
- Sinun täytyy käyttää aikaa valmistelua varten ja sinulla täytyy olla hieman teknistä osaamista
- Kaikki näkevät, jos jotain menee pieleen
Haluatko tietää enemmän?
Kokosimme syvällisen oppaan tapahtuman live-lähetyksen perusteista. Napsauta alla olevaa linkkiä saadaksesi lisätietoja siitä, mitä laitteita tarvitset ja miten mainostat lähetystä ennen tapahtumaa.
Lue lisää: Kuinka tehdä live-lähetys tapahtumastasi: Perusasiat.
2. Miten tehdä live-lähetys tapahtumasta Instagramissa
Anna Instagramille lupa käyttää puhelimen kameraa ja mikrofonia ja napauta sitten ”Tarinasi” -painiketta. Valitse kameran “Live”-vaihtoehto ja valitse sitten käytettävä kamera. Määritä yksityisyys- ja jakamisasetukset, napauta ”Aloita live-video” -painiketta… ja lähetät videota!
Live-lähetyksen edut Instagramissa
- Yksityisyysasetusten avulla voit rajoittaa katsojia
- Katsojilla on mahdollisuus jakaa suoratoisto
- Lisää tiimin jäsenet auttamaan sinua katsojiin sitoutumisessa
- Lähetä samalla Facebookiin
- Käytä live-videon käyttäjätietoja Instagram-mainosten kohdistamisen parantamiseksi
Live-lähetyksen huonot puolet Instagramissa
- Live-lähetykset kestävät enintään 60 minuuttia
- Instagram on optimoitu vertikaalisille, ei horisontaalisille videoille
Haluatko tietää enemmän?
Oppaamme live-lähetykseen Instagramissa käy läpi, miten se tehdään 14 helpolla askeleella. Lue lisää tästä seuraamalla alla olevaa linkkiä.
Lue lisää: Kuinka lähettää live-video tapahtumasta Instagramissa 14 helpolla askeleella.
3. Miten lähettää live-video tapahtumasta Twitterissä.
Avaa Twitter-sovellus ja aloita uuden twiitin luominen. Napauta kuva-painiketta, valitse “Live”-vaihtoehto ja anna Twitterille pääsy kameraan ja mikrofoniin. Kirjoita lähetyksellesi kuvateksti ja aloita sitten suoratoisto valitsemalla ”Go Live”.
Twitterin live-lähetyksen edut
- Tee kokeilu lähetyksestäsi Periscopella
- Ansaitse live-videolla Twitter Media Studio -palvelun avulla
- Mahdollistaa 360 asteen videon
- Ei suoratoiston aikarajaa
- Käytä live-videon käyttäjätietoja Twitter-mainosten kohdistamisen parantamiseksi
Live-suoratoiston huonot puolet
- Voit lähettää live-videota vain takapuolella olevalla kameralla.
Haluatko tietää enemmän?
Olemme kirjoittaneet Twitterin suoratoistosta erillisessä artikkelissa, joka käy läpi kaikki vaiheet, joita sinun täytyy tehdä lähettääksesi tapahtuman. Lue se napsauttamalla alla olevaa linkkiä.
Lue lisää: Miten Tehdä Live-lähetys Twitterissä: 14 Askelta, Jotka Käydä Läpi.
4. Miten tehdä live-lähetys tapahtumasta Facebookissa
Avaa Facebook Live luomalla uusi tilapäivitys tai napauta hakupalkin vieressä olevaa kamerakuvaketta. Ota kamera ja mikrofoni käyttöön ja valitse sitten se kamera, jota haluat käyttää suoratoistoon. Napauta “Live” -vaihtoehtoa ja valitse, kuka voi katsoa lähetystä. Kirjoita nyt kuvateksti ja paina “Aloita live”.
Facebookin live-lähetyksen edut
- Yksityisyysasetusten avulla voit rajoittaa, kuka näkee videon
- Lisää oma pikkukuva ja kuvatekstit live-videoon, kun se on päättynyt
- Paranna Facebook-mainosten kohdistusta käyttämällä suoratoiston käyttäjätietoja
Facebookin live-videon huonot puolet
- Live-lähetykset kestävät enintään 90 minuuttia
Haluatko tietää enemmän?
Kaikki edellä mainitut on käsitelty tarkemmin oppaassamme Facebook-suoratoistoon. Siirry siihen klikkaamalla alla olevaa linkkiä ja lue kaikki tarvittavat vaiheet.
Lisätietoja: Miten Teet Tapahtuman Live-lähetyksen Facebookissa (20 Vaihetta tai Vähemmän)
5. Miten tehdä suoratoisto tapahtumaan YouTubessa
Vahvista YouTube-tili ja asenna kolmannen osapuolen koodausohjelma. Napauta kamera-painiketta, kun haluat ottaa suoratoiston käyttöön. Lisää videon kuvaus, valitse kategoria ja valitse yksityisyysasetukset. Käynnistä videokooderi, siirry Live lähetys-toimintoon ja napauta ”Lähetä Nyt” -painiketta.
Live-lähetyksen edut YouTubessa
- Mahdollisuus asettaa alhainen viive
- Lisää oma pikkukuva ennen live-videon aloittamista
- Yksityisyysasetusten avulla voit rajoittaa, kuka näkee videon
- Ei suoratoiston aikarajaa
- Voit ansaita live-videolla viidellä eri tavalla
- Voit jakaa videon muilla sosiaalisen median alustoilla
Live-videon huonot puolet YouTubessa
- Vaatii tilin vahvistuksen ja videon koodausohjelmiston
Haluatko tietää enemmän?
Olemme kirjoittaneet vaiheet, jotka sinun tarvitsee tehdä suoratoistaaksesi tapahtumasi YouTubessa, tässä kattavammassa oppaassa. Saat lisätietoja napsauttamalla alla olevaa linkkiä.
Lue lisää: Miten lähettää live-video tapahtumasta YouTubessa: 10 käyttökelpoista askelta
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Valmistaudu suoratoistoon
Live-video Facebookissa ja Instagramissa voi auttaa edistämään maksullisia mainoksiasi, mutta niillä on rajoitetut suoratoistoaika ja ansaintamahdollisuudet.
YouTube ja Twitter tarjoavat rajoittamattoman suoratoiston ajan ja useita ansaintamahdollisuuksia. Ensimmäinen voi olla hankalaa asettaa ja jälkimmäisessä ei ole yksityisyyden vaihtoehtoja.
Jokaisessa suoratoistopalvelussa on hyviä ja huonoja puolia, mutta ensisijaisena tavoitteena tulisi olla keskittyminen kohdeyleisöön. Eri asetukset ei ole merkityksellisiä ilman katsojia.
Tärkeimmät opetukset
Seuraavassa on tärkeimmät opetukset siitä, mitä olemme käsitelleet tässä artikkelissa tapahtuman suoratoistoa varten:
- Investoi laadukkaaseen kameraan ja mikrofoniin parhaan tuloksen saavuttamiseksi
- Varmista, että paikan päällä on hyvä wifi-yhteys
- Valitse sosiaalisen median alusta, jossa kohdeyleisösi käy
- Ota ansaintamahdollisuus käyttöön, jos käytät Twitteriä tai YouTubea
- Sitoudu katsojiesi kanssa kiinnostuksen keräämiseen tapahtuman ympärille
Toivottavasti voit nyt ymmärtää paremmin, mitä kukin alusta voi tarjota sinulle. Kerro meille kommenteissa alla, mitä mieltä olet jokaisesta näistä!
Vastaa