Sosiaalisesta mediasta on tullut ensiarvoisen tärkeä onnistuneen tapahtumamarkkinoinnin työkalu. Sosiaalisen median markkinointistrategiassasi voi olla yksi suosituimmista alustoista lisää.
Ideaaleinta olisi, jos olisit läsnä kaikissa seuraavissa:
- YouTube
Tämä artikkeli keskittyy Twitteriin. Tarkemmin sanottuna kyseisen alustan sponsoroituun eli maksettuun sisältöön.
Lue oppiaksesi kuinka:
- Mitä voit tehdä Twitter-mainosten kanssa
- Kuinka jaat tapahtuman Twitterissä
- Erilaiset sponsoroidun sisällön tyypit
- Twitter-mainonnan kulut
- Miten pääset alkuun Twitter-markkinoinnissa
Oletko valmis twiittaamaan? Aloitetaan.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Mitä voit tehdä Twitter-mainosten kanssa?
Twitter-mainosten ja maksetun sisällön kautta saat toetoisuutta tapahtumallesi.
Tulokset on jaettu seuraaviin kategorioihin:
- Tietoisuus: Voit mainostaa yksittäisiä twiittejä, jotta ne nähdään useammin.
- Toiminta: Mainosta twiittejäsi saadaksesi enemmän tykkäyksiä, vastauksia ja retweettauksia.
- Seuraajat: Mainosta koko tilisäsi saadaksesi lisää seuraajia.
- Nettisivujen klikkaukset: Ohjaa ihmisiä sivustollesi lisätäksesi sen liikennettä.
- Sovellusten asennukset: Jos tapahtumallasi on sovellus, voit ohjata useampia ihmisiä lataamaan sen.
- Sovelluksen pariin palaamis-komennot: Voit uudelleenkontaktoida tapahtumasi sovelluksen käyttäjiä avaamaan sen uudestaan.
- Videoiden katselut: JOs tapahtumallasi on video, tästä saat mainostettua sitä.
- Striimiin upotetut videot: Voit mainostaa lyhyttä videota joka alkaa pyöriä ennen muita videoita.
Voit myös luoda näistä sinulle sopivan kombinaation.
Erilaiset maksetun sisällön tyypit Twitterissä
Twitter tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia mainostaa tapahtumasi sisältöä. Kolme niistä on hyvin yhteneviä Facebookin ja Instagramin mainosten kanssa.
Voit mainostaa tiettyä sisältöä, tai koko tiliäsi. Voit myös näyttää mainostettuja postauksia seuraajillesi.
Katsotaanpa, mikä kaikkea voit tehdä Twitterissä.
1. Nopea mainostus
Ensimmäinen ja helpoin tapa luoda mainostettua sisältöä onQuick Promote vaihtoehto. Se on samankailtainen kuin postauksen boostaaminen Facebookissa.
Jos olet twiitannut jotain, joka on ssanut poikkeuksellisen suuret toimintaluvut, kannattaa käyttää QuickPromotea. Koska sisältö on jo suosittua, se pärjää vielä paremmin pienellä rahalla.
2. Vain-mainostettu twiitti
Toinen mainostettu twiittityyppi on “vain-mainostettu”. Se tarkoittaa, että twiitti ei näy normaalisti tilisi feedissä. Sen sijaan se näkyy vain kohdennetulle yleisölle.
Tämä vaihtoehto on paras, jos koitat saavuttaa uutta yleisöä, heitä, jotka eivät seuraa sinua vielä. Tällä tavoin he löytävät sinut ja toivon mukaan alkavat sekä seurata sinua, että ilmoittautuvat tapahtumaasi.
3. Mainostetut tilit
Jos et ole aivan varma, mitä tiettyjä twiittejä mainostaisit, mainosta koko tiliäsi. Tämä vaihtoehto toimii hyvin eritavoin kuin edelliset.
Sen sijaan että mainostat jotakin twiittiä, tilisi listautuu suositeltujen seurattavien tilien listaukseen. Kun ihmiset selaavat tilejä, sinun tilisi näkyy oikeassa yläkulmassa.
4. Mainostetut trendit
Neljäs vaihtoehto on mainostaa kokonaista trendiä. ”Trendit” ovat toinen sana hastageille, avainsanoille jotka näkyvät vasemmassa laidassa feediäsi.
Tämä on erityisen kannattavaa, jos sinulla on hastag tapahtumallesi. ”Trendi” hyppää suositelluksi ihmisten selatessa samantyyppisiä hastagejä.
Tämä on erittäin kannattava tapa mainostaa tapahtumaasi…mutta myös erittäin kallis sellainen! Jos sinulla oieni budjettu, trendien mainostaminen ei ehkä ole hyvä vaihtoehto.
https://www.youtube.com/watch?v=OySu5aliYQc
Kuinka päästä alkuun
Jos sinulla on kokemusta Facebook- ja Instagram-mainonnasta, tunnistat jo suurimman osan elementeistä. Muussa tapauksessa systeemi voi vaikuttaa monimutkaiselta.
Sinun täytyy määritellä päämäärä, yleisö, budjetti sekä luoda mainoksen sisältö.
1. Määritä päämäärä kampanjalle
Ensimmäinen askel on määrittää mainoskampanjan tavoite. Valitse yksi tai useampi seuraavista kategorioista: tietoisuus, toiminta, seuraajat, liikenne sivustolle tai sovellusten asennukset.
2. Määritä kohdeyleisösi
Seuraavaksi sinun täytyy valita millaista yleisöä tavoittelet. Voit rajata heitä paikkakunnan, seurattavien tai mielenkiinnon kohteiden mukaan.
3. Määritä mainoksen näyttömaksut
Twitter-mainokset käyttävät mainosmaksuja samaan tyyliin Google AdWordsin kanssa. Voit valita tietyn summan, tai voit antaa summan määräytyä automaattisesti.
4. Määritä mainoskampanjan budjetti
Voit käyttää niin vähän tai paljon rahaa kuin haluat. Minimimäärää ei ole. Hyvä peukalosääntö on aloittaa noin 20 eurolla päivässä.
5. Kirjoita twiittejä
On aika valita, mitä mainostetaan. Twitter suosittelee sinua valitsemaan 4-5 twiittiä. Kannattaa ujuttaa toimintakehote (Call-to-action) joihinkin näistä saadaksesi parhaan hyödyn mainostamisesta irti.
6. Lisää kortti
Vaihtoehtoisesti voit valita käyttää tapahtumasisivusi korttia. Kortit ovat kuin kuvia, mutta niihin on upotettu linkkejä. Ne ovat erityisen käytännöllisiä tapahtumia mainostettaessa.
Testing, testing
Aivan kuten kaiken muunkin uuden edessä, sinun tulee kokeilla ja tutkia.. myös Twitter-mainontaa. Voi viedä hetken, ennenkuin löydät punaisen langan jolla revit parhaan hyödyn itsellesi ja tapahtumallesi.
Muista, että moni asia vaikuttaa mainostetun sisällön onnistumiseen. Jos et heti menesty, hienosäädä kampanjaasi hiukan.
- Kohdenna erilaiselle yleisölle.
- Kirjoita vielä houkuttelevampi mainosteksti
- Käytä parempia kuvia
- Käytä videota kuvien sijaan
On hyvä idea testata sekä A:ta että B:tä Järjestä kaksi erilaista mainoskampanjaa samaan aikaan samalla budjetilla ja katso, kumpi tuottaa paremmin Voit esimerkiksi käyttää samaa tekstiä, mutta eri kuvia.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Oletko valmis aloittamaan?
Olemme nyt käyneet Twitter-markkinoinnin perusteet läpi, on sinun vuorosi polkaista homma käyntiin.
Jos tarvitset lisää tietoa, voit tsekata Twitterin oppaan.
Iloista Twiittailua!
Vastaa