Puhutaanpa siitä, miten mainostat hyvinvointitapahtumaa! Loppujen lopuksi omena päivässä auttaa pitämään terveytesi kunnossa, mutta ei houkuttele osallistujia paikalle.
Jos et vielä tiedä, hyvinvointitapahtumissa pidät huolta terveydestäsi. Tämä voi vaihdella kuntoilusta terveelliseen ruokavalioon ja meditaatioon… ja kaikkea siltä väliltä! Jos sinulla on suunnitteilla järjestää hyvinvointitapahtuma, tutustu meidän hyvinvointitapahtuman suunnitteluoppaaseen.
Mutta jos olet jo valmis levittämään sanaa tapahtumastasi, meidän diagnoosimme on tutkia tarkemmin alla olevia vinkkejä terveen tapahtuman luomiseksi.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Hyvinvointitapahtuman mainostamisen perustarpeet
Aluksi, tässä on muutamia perusasioita, jotka tulee sisällyttää mainosmateriaaleihin. Tämä ei ole kaikkein jännittävin osa mainontaa, myönnämme sen. Mutta on melko vaikeaa järjestää hyvinvointitapahtumaa, jos kukaan ei tiedä, minne tai milloin mennä.
Varmista, että mainokset ja esitteet sisältävät nämä tiedot tapahtumasta:
- Otsikko
- Päivämäärä
- Aika
- Sijainti (linkki ohjeista, miten päästä paikalle, on aina hyvä idea)
- Sosiaalisen median tiedot
Kuulostaa melko perusasioilta, mutta on tiettyjä tapoja, miten promootio järjestetään tehokkaasti. Sen on oltava sekä houkuttelevaa että informatiivista.
Vinkki: Tässä on mahtava opas makeiden julisteiden tekemiseen, jota voit myös soveltaa netissä oleviin kuviin.
Mainosta hyvinvointitapahtumaa oikean tunnelman avulla
Puhutaan tunnelmasta, jota haluamme luoda mainosten kautta. Kuvat ja teksti voivat molemmat viedä katsojan sydämen… ja sitten he haluavat tietää lisää.
Oikeat kuvat
Osa hyvinvoinnista on tuntea olonsa hyväksi. Kun mainostat hyvinvointitapahtumia, mainoksissasi olevien kuvien pitäisi vedota katsojien tunteisiin. Tärkeimpiä lähestymistapoja on kaksi:
Rauhoittavat ja energiset kuvat
Hyvinvointitapahtumien mainostaminen rauhallisilla kuvilla merkitsee rentoutumista ja tietoisuutta. Kuvat kauniista maisemista, auringonlaskuista, virtaavista puroista – tiedät kyllä. Usein teksti näyttää käsinkirjoitetulta.
Toimintakuvat
Jos aiot järjestää kuntotapahtuman, kokeile aktiivisempia kuvia. Näytä ihmisiä esimerkiksi hyppimässä ympäriinsä. Tai ehkä he hymyilevät, nauttien omasta vartalostaan, josta he välittävät.
Vinkki: Kurkkaa tähän oppaaseen värien psykologiasta, kun suunnittelet mainoksiasi.
Oikea sävy
Kokeile joitakin näistä rentouttavista ilmaisuista kun mainostat hyvinvointitapahtumia:
- ”Rentoudu”
- ”Vapauta jännitys”
- ”Hengitä syvään”
- ”Rentoudu ja virkistäydy”
- ”Vahvistavat harjoitukset”
Vaihtoehtoisesti voit kokeilla ytimekkäämpiä kuntoilutermejä– ”cardio”, ”kiinteytys” ja niin edelleen – aktiivisempien tapahtumien tekemiseksi. Jos järjestät joogatapahtuman, näiden kahden yhdistelmä toimii hyvin.
Vinkki: Katso tätä mainosta, joka elää molemmissa maailmoissa.
Mainosta hyvinvointitapahtumaa oikeissa paikoissa
Ehkä tämä on itsestään selvää, mutta printtimainokset tulisi sijoittaa oikeaan paikkaan.
Vau!
Yllättävää, eikö? Seuraavassa on muutamia ideoita alkuun:
- Kuntokeskukset
- Virkistyskeskukset
- Uimahallit
- Yliopistot
- Tanssi- ja joogastudiot
Hyvinvointi verkossa
Netissä wellness-liike on suosittua ja… voi hyvin. On olemassa muutamia temppuja nettimainontaan. Seuraavassa on muutamia ehdotuksia hyvinvointitapahtuman mainostamiseen digitaalisesti.
Sosiaalisen median ryhmät
Vähintään 80% internetin käyttäjistä etsii tietoa hyvinvoinnista verkossa. Tämä on todella paljon. Ei siis ole yllättävää, että sosiaalisen median alustat, kuten Twitter ja Instagram, ovat hyviä keinoja mainostaa hyvinvointitapahtumaa netissä. Vain muutamalla hiiren napsautuksella voit mainostaa oikeisiin markkinarakoihin ja kohderyhmiin.
Sääntö numero yksi nettimarkkinoinnissa: Tunne mediasi! Tässä on kolme päävaihtoehtoa hyvinvointitapahtuman mainostamiseen sosiaalisessa mediassa. Ei tarvitse nuolla kirjekuoria. (Ai ei tarvitse nuolla tahmeaa kemikaalia? Kuulostaa hyvän hyvinvointistrategian alulta.)
Voit hankkia inspiraatiota upeista terveys- ja hyvinvointi Facebook-sivuilta. Sosiaalisessa mediassa on myös runsaasti hyvinvointiryhmiä, jotka toimivat aktiivisesti hyvinvoinnin edistämiseksi jollakin tavalla. Tarkista:
Vinkki: Tässä on hyvä opas hyvinvointiyritysten (tai tapahtumien) markkinointiin Facebook-ryhmien avulla.
Instagramissa on tärkeä liike naisten terveydelle ja kehopositiivisuudelle. Jos tapahtuma liittyy näihin, liity mukaan ja saa äänesi kuulumaan.
Twitterissä on paljon suosittuja kunto- ja terveysguruja. Se on myös loistava paikka jemmata lukemattomia hyvinvointiin liittyviä hashtageja, kuten:
- #hyvinvointi
- #mindfulness
- #mielenterveys
- #lifestyle
- …ja monia muita.
Ilmaiset asiat: Hyvinvointitapahtuman mainostamisen kulmakivi
Tiedät, että rakastat ilmaista tavaraa. Niin tekee tapahtuman kävijätkin.
Älä odota, kunnes tapahtuma on käynnissä. Mainitse palkinnot ja oheistavarat mainoksissasi. Terveyslaitteet voivat myös toimia. Joskus tarvitaan pieni kannustin, jotta ihmiset pääsevät wellness-meininkiin.
Olipa se kiva vesipullo, aktiiviranneke tai pari langattomia kuulokkeita, pidä huoli että kaikki tietävät, että niitä on tarjolla.
Vinkki: Mieti ideoita hyville tuotteille ja tarjouksille – tämä pitkän lista potentiaalisista terveyspalkinnoista (budjetin mukaan) auttaa!
Hanki kumppaneita
Yhteistyön tekeminen hyvinvointiorganisaatioiden kanssa voi olla valtava voimavara. Ylimääräisestä mainonnasta lisärahoitukseen, kannattaa ottaa yhteyttä terveysryhmiin nähdäksesi, mitä he voivat tarjota.
Tämä voi sisältää terveystarkastuksia, joogatunteja, terveellistä ruokaa ja paljon muuta. Harkitse joitakin seuraavista vaihtoehdoista tai tarkista ne ainakin alkumetreillä.
- Punainen risti veren luovutukseen
- Paikalliset terveysravintolat
- Jooga- tai vastaavat studiot
- Liikunta- ja ravitsemusasiantuntijat
- Ympäristöryhmät pyöräilyn promoamiseen
- Paikalliset kuntosalit laitteiden demonstroimiseen, treenirutiineihin tai lyhyihin personal trainer-harjoituksiin!
Joskus hyvinvointijärjestöt järjestävät omia tapahtumia. Ne saattavat olla avoimia sinun ideoillesi. Jos haluat esimerkiksi pitää pienen hyvinvointitapahtuman yhdessä heidän kanssaan.
Vinkki: Welltodo on englantilainen hyvinvointiryhmä, joka tarjoaa juuri tätä.
Myy, myy, myy!
Jos myyt lippuja vain ovella, et tiedä, keitä ilmestyy paikalle. Muut tapahtumat voivat olla samaan aikaa kuin sinun. Älä jätä päätöksentekoa samalle päivälle!
Netin tapahtumasivustojen avulla voit myydä lippusi ennen tapahtumaa. Tämä auttaa saamaan ihmiset sitoutumaan ja ennakkomyynti luo varoja tuotteiden ja muiden asioiden hankintaa. Varmista vain, että valitsemasi lippupalvelu tukee hyvinvointitapahtumia.
Vinkki: Täällä lisää tietoa siitä, miksi sinun pitäisi myydä lippuja verkossa.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Kaikki hyvin? Onnistuuko kaikki?
Emme voi sanoa varmasti, mikä tapahtumasi osallistumisprosentti on. Oppaamme noudattaminen on kuitenkin ensimmäinen askel kohti onnistuneen hyvinvointitapahtuman järjestämistä.
Kuten aina, haluaisimme lukea kommenttisi ja kysymyksesi alla. Hauskaa promoamista!
Vastaa