On monta syytä, miksi sinun pitäisi tietää, miten tehdä live-lähetys Instagramissa. Ensimmäinen on se, että Instagram on sosiaalisen median alusta, jossa on suurin orgaaninen näkyvyys.
Tämä tarkoittaa sitä, että voit lähettää videota isolle yleisölle käyttämättä lainkaan rahaa. Tämä on musiikkia kenen tahansa tapahtuman suunnittelijan korville, etenkin niille, joilla on rajallinen budjetti.
Instagram on myös nuoremman väestöryhmän paikka. Joten jos tämä on se yleisö, jota haluaa houkutella, Instagram on välttämätön.
Lopulta on olemassa monia asioita, jotka voivat estää ihmisiä osallistumasta tapahtumaan henkilökohtaisesti. He voivat olla kiireisiä, jossakin toisessa maassa tai – toivottavasti – lippusi ovat loppuunmyytyjä.
Joten tänään aiomme opettaa sinulle, miten live-lähetys tapahtumasta hoituu Instagramissa.
Me käymme läpi seuraavat kohdat…
- Miten valmistautua lähetykseen
- Miten aloittaa lähetys
- Mitkä Instagramin asetukset voit määrittää tarinassasi
- Kuka voi katsella ja kommentoida live-lähetystä
- Miten muut voivat jakaa sen viestinä
- Mitä tehdä, kun olet livenä
- Valinnaiset jutut kuten kasvosuodattimet ja tiimin jäsenet
- Kuinka jakaa video, kun olet valmis
Toivottavasti tapahtumasi on erittäin Instagrammattava, joten siirrytään suoraan asiaan.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Tarkista wifi ja puhelimen kamera
Varmista, että sinulla on nopea ja vakaa wifi-yhteys ennen kuin teet lähetyksen. Mikään ei turhauta enemmän kuin katkeava yhteys. Tarkista myös, että puhelimessa tai tabletin kamerassa ei ole tahroja.
2. Kuinka aloittaa live-videon Instagramissa
Avaa Instagram-sovellus ja napauta painiketta, jossa on profiilikuvasi ja joka sanoo ”Tarinasi”. Voit myös napauttaa kamera-painiketta näytön vasemmassa yläkulmassa.
3. Valitse Live
Edessäsi on nyt kamera, josta voit valita useita vaihtoehtoja. Emme tarvitse tavallista, boomerangia, taaksepäinkelausta tai ilman käsiä-toimintoa, joten pyyhkäise vasemmalle Live-asetukseen.
4. Avaa Instagram Tarina -asetukset
Nyt voit lähettää tapahtumasi livenä, mutta odotas vähän. Ennen kuin aloitat lähetyksen, sinun on tarkistettava Instagram-tarinan asetukset. Napauta hammaspyörän kuvaketta vasemmassa yläkulmassa.
5. Valitse yksityisyysasetukset
Instagrammin tarinan asetusten avulla voit valita, kuka näkee lähetyksen. Voit piilottaa sen tietyiltä ihmisiltä, mikä voi olla kätevää yksityiselle tapahtumalle. Voit myös määritellä, kuka pystyy vastaamaan tarinaasi: kaikki, seurattavat, tai ei kukaan. Napauta Valmis, kun olet tehnyt muutokset.
6. Salli lähetyksen jakaminen
Instagram antaa myös mahdollisuuden muille jakaa live-tarinasi. Se on kätevä ominaisuus, koska live-videosi voidaan lähettää suoraan muille. Koska Facebook omistaa Instagramin, voit myös jakaa live-lähetyksen Facebookissa.
Vinkki: Sinun pitäisi kannustaa tapahtuman vieraita jakamaan tapahtuman lähetys ystäviensä kanssa, jotka eivät päässeet mukaan. He ovat varmasti niin kateellisia.
7. Lähetä videota!
Olet nyt virallisesti valmis lähettämään videota Instagramissa. Napauta painiketta, joka kertoo “Aloita live-video”, jonka jälkeen tulee kolmen sekunnin lähtölaskenta. Seuraajillesi ilmoitetaan automaattisesti, että lähetys on käynnissä, jotta he voivat seurata sitä.
8. Ole vuorovaikutuksessa katsojiesi kanssa
Kun olet alkanut lähettämään videota, näet, kuinka monta ihmistä katselee sitä. Kommentit näkyvät alhaalla käänteisessä aikajärjestyksessä. Tee parhaasi, että voit vastata niin moniin kuin mahdollista – he ovat kuitenkin syy, miksi teet lähetystä.
9. Katso reaaliaikaisia käyttäjätietoja
Jos haluat lisätietoja siitä, kuinka monta ihmistä katselee lähetystä (ja kuka), napauta silmän kuvaa vasemmassa yläkulmassa. Instagram näyttää sinulle katselukertojen määrän reaaliajassa.
10. Lisää kasvosuodatin (valinnainen)
Napauta hymiönaaman kuvaketta päästäksesi Instagramin kasvosuodattimiin. Niiden käyttäminen riippuu tapahtuman tyypistä. Ehkä koiran korvat ja perhoset eivät sovi yritysten kokouksiin.
11. Lisää tiimin jäseniä (valinnainen)
Voit lisätä ystäväsi Instagramin live-videoon. Tapahtumaasi ajatellen, tämä ystävä on todennäköisesti tiimin jäsen. Siitä on paljon hyötyä, jos pidät ison tapahtuman ja haluat pitää huolen kahdesta eri osa-alueesta samanaikaisesti. Napauta kuvaketta, jossa on kaksi hymiönaamaa, ja valitse sitten, kenet ystävistäsi haluat lisätä.
12. Lopeta live-lähetys
Voit lähettää tapahtumaasi yhteensä 60 minuuttia. Tämän jälkeen Instagram lopettaa videon. Varmista siis, että lopettelet sen kunnolla ja kiität seuraajiasi katsomisesta. Lopeta lähetys napauttamalla näytön oikeassa yläkulmassa olevaa Lopeta-painiketta.
Näet lopulliset tilastot siitä, kuinka monta katsoi, sekä heidän profiilikuvat. Käytä näitä kävijätietoja, jotta voit kohdistaa paremmin Facebookin ja Instagramin tapahtumamainokset.
Tallenna video (valinnainen)
Useimmat muut sosiaalisen median alustat antavat sinulle mahdollisuuden tallentaa live-video puhelimeen. Instagram tekee sen automaattisesti. Siksi sinun on varmistettava, että puhelimessa tai pilvessä on riittävästi vapaata tilaa.
Kun olet tallentanut videon, voit ladata sen helposti muille sosiaalisen median alustoille, kuten YouTubeen. Voit myös leikata videon tapahtumasi kohokohdiksi, jotka esittelevät tapahtuman parhaimmat palat.
14. Jaa video (valinnainen)
Sinulla on nyt mahdollisuus jakaa live-video tavallisena Instagram-tarinana. Se antaa ihmisille ylimääräisen 24 tuntia katsella sitä, jos he eivät nähneet live-lähetystä.
Voit myös muuttaa Instagram-tarinan kohokohdaksi, mikä tarkoittaa sitä, että se pysyy profiilissasi, kunnes poistat sen. Se on erittäin hyödyllistä samanlaisten tulevien tapahtumien mainostamiseksi – ihmiset voivat nähdä, mitä he voivat odottaa ennen kuin he ostavat lipun!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Valmistaudu lähetykseen
Instagram on erinomainen tapa tavoittaa laajempi yleisö kuin tavallisesti. Muihin sosiaalisen median alustoihin verrattuna se on kuitenkin rajallisempi.
Esimerkiksi YouTubessa ja Twitterissä ei ole aikarajaa live-lähetykseen. Mutta toisaalta Instagram mahdollistaa mainosten kohdentamisen paljon tarkemmin.
On makuasia, minkä alustan valitset lähetyksellesi. Hyvä nyrkkisääntö on tehdä se sellaisilla alustoilla, joissa kohdeyleisösi on.
Mukavaa Instagrammausta!
Vastaa