Hyvinvointitapahtumat ovat kasvava ilmiö, eikä trendi ole näyttämässä loppumisen merkkejä. Mietitkö hyppäämistä tähän nousevaan trendiin? Tässä hyvät uutinen: Kuka tahansa voi tehdä hyvinvointitapahtuman.
Huonot uutiset? Kaikki eivät osaa tehdä sitä hyvin.
Lue mahtava oppaamme onnistuneeseen hyvinvointitapahtumaan! Tämä opas jaetaan neljään vaiheeseen:
- Suunnittelu
- Mainostaminen
- Isännöinti
- Seuranta
Jokaisen vaiheen lopussa annamme linkit näihin aiheisiin liittyviin perusteellisiin oppaisiin. Opi olennaiset asiat täällä ja katso sitten mehukkaat yksityiskohdat linkittämissämme oppaissa.
Käydäänpä läpi onnistuneen hyvinvointitapahtumaan pääpiirteet!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Suunnitelma
Tästä kaikki alkaa. Suunnittele hyvinvointitapahtuma seuraavien ohjeiden mukaisesti.
Kohdista yleisöösi
Kaikki eivät ole kiinnostuneita hyvinvoinnista. Onnistunut hyvinvointitapahtuma on rakennettu oikean yleisön ympärille. Kohdista ihmisiin, jotka ovat kiinnostuneita esimerkiksi näistä aiheista:
- Meditaatio
- Jooga
- Fitness ja urheilu
- Hyvinvointi ja pahojen tapojen lopettaminen
- Lääketieteellinen yhteisö
- Kasvissyöjät ja vegaanit
Etsi paikka
Hyvinvointitapahtumat ovat melko erityyppisiä. Oli se sitten joogafestivaali tai kasvisruokatapahtuma, suunnittelu vaatii paljon työtä. Pidä keskittymisesi tarkkana, kun etsit paikkaa. Mieti näitä paikkoja:
- Lomakeskus rentouttavalle spa-tyyliselle tapahtumalle
- Kuntokeskukset reippaisiin, aktiivisiin kokoontumisiin
- Leirintäalueet, jos tapahtumassa korostuu luonto
Ajan ja tilan logistiikka
Ja luulit, että voit paeta logistiikkaa!
Kun suunnittelet hyvinvointitapahtumaasi, mieti aktiviteettejasi. Onko jotkut suositumpia kuin toiset? Kuinka paljon tilaa aktiviteetit tarvitsevat? Suosituille aktiviteeteille tulisi antaa suurempi tila, samoin kuin fyysisesti aktiivisemmille.
Ajan huomioon ottaen, miten aktiviteetit olisi koordinoitava? Aikataulun päällekkäisyydet saattavat jättää yhden aktiviteetin tyhjäksi, kun taas toinen on liian täynnä.
Laitteet ja tarvikkeet
Mitä laitteita tarvitset? Ammattimaisten kuntosalilaitteiden osalta etsit sellaista paikkaa, jossa niitä on valmiiksi. Ruokatapahtumaa varten tarvitset buffet-pöytiä. Ja älä unohda kierrätettäviä tai kompostoitavia lautasia ja ruokailuvälineitä.
Opas hyvinvointitapahtuman suunnitteluun
Saat lisää suunnitteluvihjeitä tutustumalla oppaaseemme: ”Kuinka Suunnitella Hyvinvointitapahtuma: Käytännöllinen Opas Terveellisen Hauskanpidon Suunnitteluun”.
2. Promootio
Haluat julkisuutta, me tiedämme, miten sitä saadaan. Laitamme sinut keskelle hyvinvointikarttaa!
Vielä kerran tunteella
Kun teet mainosmateriaaleja, muista tämä: Wellness on kategoria, joka keskittyy tunteeseen.
Ota huomioon tämä, kun mietit näitä kahta tärkeintä teemaa mainoksissasi:
- Rauha
- Kampanjat, joissa on tämä tunne, merkitsee mielenrauhaa, rentoutumista ja hyvinvointia. Maisemakuvat ja seesteiset ihmiset ovat sopivia kuvia tähän.
- Sanat, kuten ”nuorenna” ja ”vapauta jännitys”, kertovat yleisölle, mitä tuleman pitää.
- Aktiivinen
- Kuntoilutapahtumien ollessa kyseessä, haluat saada yleisön aktiiviseksi. Aktiivisten, onnellisten ihmisten kuvat ovat hyviä lähtökohtia.
- Samoin rohkaisevat termit ovat ystäviäsi. ”Cardio” ja ”hyödyt” ja niin edelleen. Tähän on olemassa kokonainen uusi termistö.
Missä mainostaa?
Fyysisiä mainoksia varten voit ottaa selvää paikoista, joissa voit jakaa ohikulkijoille lentolehtisiä. Sijainti on tärkeä. Keilaradat eivät todennäköisesti aja asiaa. Haluat hyvinvointiin suuntautuneita paikkoja, kuten:
- Kuntokeskukset ja salit
- Uimahallit
- Tanssi- ja joogastudiot
- Osuuskunnat ja vegaaniruokapaikat
Digitaalinen mainonta
Tutustu suosittuihin sosiaalisen median yhteisöihin verkkomainontaa varten. Erityisesti haluat, että hyvinvointiyhteisöjä muodostuu oman tapahtumasi ympärille.
Hashtagit ovat kätevä tapa löytää yleisö. Harkitse joitakin näistä perustana omalle haullesi:
- #hyvinvointi
- #mindfulness
- #lifestyle
Tarkista tietenkin aina, että ryhmän modeille tai ylläpitäjille sopii, että mainostat.
Mainosta palkinnoilla
Monet terveystuotteet ovat oikeasti aika siistejä.
Auta vieraiden matkan aloittamista hyvinvoinnin tiellä viileillä palkinnoilla. Nämä voivat olla ihan peruspalkintoja, kuten vesipulloja tai kuulokkeita. Jos haluat antaa hienoja palkintoja, on olemassa paljon hyvälaatuisia laitteita, kuten aktiivisuusrannekkeet.
Kun mainostat hyvinvointitapahtumaa, varmista, että ilmoitat muutamasta palkinnosta. Toiset voit pitää salassa ja kiusoitella vihjeillä. Sekoita pakkaa hieman! (Ja lippujen myyntiä.)
”Terve, kumppani”
Yhdistä voimasi wellness-ryhmien kanssa ja saat tästä paljon hyötyä. Näitä voivat olla esimerkiksi rahoitus, ilmainen mainonta ja paljon muuta.
Kumppaniorganisaatioita voivat olla esimerkiksi:
- Punainen Risti
- Paikalliset maan ystävät
- Vegaaniravintolat
- Lähistöllä olevat kuntosalit
Hyödyt voivat olla verenluovutus, salilaitteiden esittely, terveelliset ruoat tai jopa terveystarkastus.
Liput!
Onnistunut wellness-tapahtuma tarvitsee lippuja myyntiin. Tutustu ennakkolippumyynnin alustoihin kuten Billettoon.
Opas hyvinvointitapahtuman mainostamiseen
Tutustu syväluotaavaan oppaaseen, joka sisältää lisätietoja, joita ei käsitellä tässä ”Miten Mainostaa Hyvinvointitapahtumaa: Kuinka Saat Osallistujat Paikalle”
3. Isännöinti
Tästä alkaa todellinen hauskanpito! Isännöinti voi olla hektistä, mutta oppaamme avulla voit suorittaa onnistuneen hyvinvointitapahtuman.
Työkalut
Oikeilla digitaalisilla työkaluilla hyvinvointitapahtuma sujuu kuin rasvattu. Lipunmyyntisivustot ovat yksi tällainen työkalu, eivätkä niiden ominaisuudet rajoitu ennakkomyyntiin.
Käytä netin lipunmyyntialustaa seuraaviin:
- Tulosta ja jaa vieraslista ja tapahtuman tiedot tiimillesi
- Myy lippuja ovella lipunmyyntiohjelman avulla
- Skannaa vieraiden liput
Onko tiimisi valmis
Tapahtuman fokuksesta riippumatta tiimin tulisi olla valmis vastaamaan vieraiden kysymyksiin. Terveysmessujen tiimin tulisi tietää kaikki hiilihydraateista, kaloreista ja proteiineista. Kuntoilutapahtuman tiimin tulisi tietää mitä eroa on toistojen, sarjojen, kestävyyden ja massan rakennuksen välillä.
Laita tilasi järjestykseen
Hyvinvointitapahtumassa voi olla paljonkin laitteita. Haluat tulla paikalle aikaisin, jotta voit huolehtia niistä. Urheilu- ja pelitarvikkeet, buffet-pöydät ja terveystarkastusasemat ovat vain muutamia asioita, joita saatat joutua tekemään.
Tietoisuus ja varasuunnitelma
Suorita vielä viimeinen kertaus ennen tapahtuman alkua. Ruoan pitäisi olla tuoretta ja valmista. Ulkoilmatapahtumissa tulisi olla sateenvarjoja ja ponchoja sateen varalta. Onko kaikki laitteet valmiina? Varmista, että kaikki näyttää puhtaalta ja kutsuvalta, eikä ole ristiriidassa hyvinvoinnin auran kanssa.
Opas hyvinvointitapahtuman järjestämiseen
Jos haluat lisää tietoa, kannattaa suunnata katse oppaaseemme: ”Kuinka Isännöit Hyvinvointitapahtuman Niin, Että Saavutat Terveelliset Tulokset”.
4. Seuranta
Kun kaikki on ohi, on vielä vähän tehtävää. Älä unohda näitä tärkeitä tapahtuman jälkeisiä vaiheita.
Kiitä
Yksinkertainen ja tehokas. Näytä kiitollisuutesi: On paljon ihmisiä, jotka ansaitsevat sen. Sinun tulisi kiittää:
- Paikka
- Osallistujia
- Ahkeraa tapahtumaryhmääsi
- Kaikkia kumppaniorganisaatioita
Kaikkiin näihin olisi otettava yhteyttä ja kiitettävä heitä. Tämä on keskeinen asia hyvinvointiyhteisön suhteiden luomisessa. Kiitollisuus itsessään on tärkeä osa hyvinvointia, ja kiitettävät huomaavat sen taatusti!
Kuunteleminen
Joskus hyvinvointi on vaikeasti hahmotettava aihe. Vieraiden palaute voi kertoa, miten sinulla meni. Käytä joitakin seuraavia kysymyksiä:
- Opitko mitään tärkeää uutta tietoa hyvinvoinnista?
- Mikä oli tärkein hyvinvointivinkki, jonka sait tapahtuman aikana?
- Onko suhtautumisesi hyvinvointiin muuttunut? (Jos on, miten se on muuttunut?)
- Mitä muutoksia elämässäsi tai kuntoilurutiineissasi olet innostunut tekemään?
Terveelliset tiedot
Kaikkien tapahtumien pitäisi analysoida juhlan jälkeisiä tilastoja. Hyvinvointitapahtumissa on kuitenkin erityistä tietoa. Lipunmyynnin ja tulojen lisäksi haluat ehkä katsoa tapahtuman aikana ostettuja kuntosalinjäsenyyksiä.
Tai vielä tärkeämpää, terveystarkastuksen tulokset, jotka olette ehkä tehneet. Vieraiden saavuttaminen tapahtuman jälkeen on arvokasta suhteiden rakentamisessa. Jaa tarkastuksen tulokset ja kerro heille, että välität.
Raportoi
Pidä lopuksi lyhyt keskustelu tiimisi kanssa. Tämä on vaihe, jonka kaikkien tapahtuman järjestäjien pitäisi käydä läpi.
Wellness-tapahtumissa keskitytään asiakkaiden parannukseen. Näin ollen haluat keskustella vieraiden osallistumisesta ja tyytyväisyydestä tiimisi kanssa. Olivatko he energisiä ja innostuneita? Näyttivätkö he kiinnostuneilta informaatiosta tai nauttivat kasvisruokien vaihtoehdoista?
Muistuta tiimiäsi, että he ovat tehneet tapahtumasta paremman. Tämä ei ollut vain yksi monesta tapahtumasta. Kyse oli ihmisten auttamisesta.
Opas jatkotoimiin hyvinvointitapahtuman jälkeen
Suorita kaikki jatkotoimet täydellisesti kurkkaamalla syvälliseen oppaaseemme: ”Jatkotoimet Hyvinvointitapahtuman Jälkeen: 5 Vaihetta, Joita Mietiskellä”.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Tarkista elintärkeät elimesi
Luotettavalla oppaallamme hyvinvointitapahtumasi voi todella herätä eloon. Muista käydä läpi jokainen tapahtuman vaiheen perusteellinen opas, jotka on lueteltu yllä olevissa osioissa. Onnea matkaan!
Vastaa