Olemme aiemmin käyneet läpi, miten tunnistetaan tapahtuman kohderyhmä. Olet siis luonut ostajapersoonan ja asettanut kampanjan kohdistettavaksi.
Mutta… miksi he eivät osta lippuja?
Ehkä sinun täytyy tönäistä heitä hieman enemmän, eri tavalla ja eri kellonaikana. Mutta miten se tehdään?
Vastaus on uudelleenkohdistaminen
Tässä artikkelissa käydään läpi…
- Mitä uudelleenkohdistaminen on
- Miksi uudelleenkohdistaminen toimii
- Keskeiset käsitteet uudelleenkohdistuksessa
- Miten muokata uudelleenkohdistuvia mainoksia
- Kohdistaminen uudelleen Googlessa
- Uudelleenkohdistaminen Facebookissa
- Toimenpiteet onnistuneeseen tapahtuman uudelleenkohdistuskampanjaan
On aika tehdä ne toiset, kolmannet ja neljännet näyttökerrat potentiaalisille vieraille!
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Mitä on uudelleenkohdistaminen?
Kohdistaminen on sitä, kun mainostat tietylle ihmisryhmälle. Olemme keskustelleet tästä menetelmästä oppaassamme, joka käsittelee sitä, miten voit segmentoida kohdeyleisösi.
Elämä markkinoijana olisi mukavaa, jos tämä olisi kaikki mitä tarvitaan lipun myyntiin. Mutta asiakkaan matka tapahtuman löytämisestä ostamiseen ei ole niin yksinkertaista ja lineaarista.
Todennäköisempi skenaario on se, että potentiaalinen kävijä näkee mainoksesi, ehkä tykkää siitä ja siirtyy sitten eteenpäin. Itse asiassa 96% sivustollasi vierailevista ihmisistä eivät ole vielä valmiita ostamaan lippua.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteivät he olisi kiinnostuneita tapahtumastasi. Se tarkoittaa vain sitä, että aika ei ollut oikea, tai he tarvitsevat hieman enemmän vakuuttamista ennen kuin ostavat lipun.
Siksi meillä on uudelleenkohdistaminen.
Uudelleenkohdentamisen avulla voit lähettää toisen mainoksen henkilöille, jotka ovat ilmaisseet kiinnostusta ensimmäiseen. Kun olet herättänyt heidän kiinnostuksensa, on aika iskeä lisää pökköä pesään.
2. Miksi tapahtumien uudelleenkohdistaminen toimii
He sanovat, että et saa toista tilaisuutta tehdä ensivaikutelmaa. Mutta kuka sanoi, että ensivaikutelma on aina tärkein? Tässä syy, miksi tapahtumien uudelleenkohdistaminen toimii.
Brändin tunnistettavuus
Kun ihmiset ovat sitoutuneen tuotemerkkiisi kerran, voit heittää toiset koukut uudelleenkohdistamalla. He alkavat nyt nähdä tapahtumasi kaikkialla verkossa, missä he käyvät.
Ihmiset sitoutuvat enemmän mainoksiisi
He ovat osoittaneet vähän kiinnostusta aiemmin. Nyt he näkevät mainoksiasi uudelleen ja uudelleen. Ihmiset, joihin on uudelleenkohdistettu, ovat 3–10 kertaa todennäköisempiä napsauttamaan mainoksiasi.
ROI kasvaa merkittävästi
Mainoksesi eivät saa vain enemmän napsautuksia uudelleenkohdistuksesta, vaan voit myös saada lisää tapahtuman osallistujia. ROI (sijoitetun pääoman tuotto) voi nousta 200% uudelleenkohdistamisessa.
Myyt tuotteitasi entisille asiakkaille
Ihmiset, jotka ovat jo ostaneet jotain sinulta, ostavat todennäköisemmin uudelleen. Uudelleenkohdistaminen antaa mahdollisuuden myydä tuotteitasi tai tapahtumaasi vanhoille asiakkaille.
”Laitanko ranskiksilla?”
3. Tärkeimmät uudelleenkohdistamisen käsitteet
Laita itsesi uudelleenkohdistamiesi ihmisten kenkiin. Miksi he eivät ostaneet lippua joogaan(jos se oli tapahtumasi) ensimmäisellä kerralla, kun he näkivät mainoksesi?
Seuraavassa on muutamia tapoja, joilla voit muokata seuraavaa mainostasi, kun uudelleenkohdistat yleisöösi.
Merkityksellisyys
Mainoksesi saattaa olla hyvä jollekin yleisölle, mutta ei 100% relevantti muiden kannalta. Ihmisillä on erilaisia syitä kokeilla joogaa. Uudelleenkohdista heihin relevantilla mainoksella. (Ehkä voit keskittyä joogan rauhoittaviin, meditatiivisiin etuihin terveen kehon sijaan.)
Hinta
Joskus se johtuu vain tapahtuman kustannuksista. Jos yleisösi haluaisi kokeilla joogaa, mutta hänellä ei ole varaa, anna hänelle 20%:n alennushinta, kun uudelleenkohdistat heihin.
Kiireellisyys
Ehkä he näkivät mainoksesi ja ajattelivat, että he ilmoittautuvat siihen joogaan myöhemmin. Aika kiirehtiä heitä. Uudelleenkohdista mainoksella, joka kertoo heille, että tunnilla on vain kaksi paikkaa vapaana.
4. Kuinka uudelleenkohdistaa yleisösegmentteihin
On olemassa muutamia tapoja aloittaa uudelleenkohdistaminen.
Pikselit
Yleisin tapa on käyttää uudelleenkohdistamisen pikseliä. Se on pieni koodin pätkä, joka voidaan asentaa sivustollesi, jotta tiedät, milloin ihmiset ovat käyneet ja lähteneet sivuiltasi ostamatta.
Välittömästi sen jälkeen, kun he ovat lähteneet sivustoltasi tai aloitussivultasi, he näkevät joogakurssisi mainoksia kaikkialla: hakutuloksissa, sosiaalisessa mediassa, muilla sivustoilla ja sänkynsä alla.
Listat
Jos sinulla on lista mahdollisista, olemassa olevista tai aikaisemmista asiakkaista (kuten postituslista), voit käyttää sitä uudelleen kampanjaasi varten.
Listaa voidaan käyttää myös etsimään samantapaisia yleisöjä. Facebookin kaltaiset alustat käyttävät listalla olevia tietoja kohdentamaan niihin, jotka ovat samanlaisia kuin nykyiset asiakkaasi.
5. Kuinka uudelleenkohdistaa yleisöön Googlella
Arvaatko, kuinka monta ihmistä näkee Googlen mainoksia joka päivä selatessaan verkossa?
Lähes kaikki.
Kyllä, 92% meistä näkee mainoksen Google Display-verkossa tänään. Tämä on paljon, joten siirry Google AdWordsin tilillesi ja aseta mainos mainitsemaamme joogakurssille.
- Napauta ”Jaettu kirjasto”
- Siirry kohtaan ”Yleisöt”
- Valitse ”Aseta uudelleenmarkkinointi”
- Napsauta ”Näytä AdWords-tunniste sivustoille”
Google antaa sinulle nyt tunnisteen. Kopioi se ja liitä sitten tapahtuman verkkosivuston tai tapahtumasivun alareunaan.
Verkkosivustosi kävijät saavat nyt evästeen, kun he vierailevat sivuillasi, ja voit käyttää niitä uudelleenkohdistamiseen.
Vinkki: Voit lukea tämän Googlen perusteellisen uudelleenkohdistamisen oppaan, jos olet kiinnostunut tästä menetelmästä.
6. Kuinka uudelleenkohdistaa yleisöösi Facebookiin avulla
Tarvitset Facebookin business-tilin, ennen kuin voit suorittaa uudelleenkohdistuskampanjan. Kun olet asettanut sen, siirry Facebookin mainoskeskukseen.
- Napsauta ”Kohderyhmä”
- Valitse ”Muokkaa yleisöä”
- Napsauta “Sivuston liikenne”
Saat nyt eteesi joukon yleisöjä, joihin haluat uudelleenkohdistaa. Voit luoda oman mukautetun yleisön, mutta Facebook on jo tehnyt muutaman sinulle.
Voit kohdistaa kaikkiin, jotka…
- Vierailee sivustollasi
- Siirtyy tietylle sivulle
- Ei mene tietyille sivuille
- Ei ole käynyt sivustollasi vähään aikaan
Kun olet valinnut yleisön, saat Facebook pikseli-seurantakoodin. Aseta se sivustollesi (tai tietylle sivulle) ja anna Facebookin tehdä taikansa.
7. Miten uudelleenkohdistaa niin että tapahtuman mainostamisesta tulee menestys
Käymme nyt nopeasti läpi, miten voit käyttää uudelleenkohdistavia mainoksia promoamaan tapahtumiasi, myymään lippuja ja sijoittamaan takapuolet niihin istuimiin.
- Asenna seurantapikseli sivustollesi (ks. #4)
- Integroi pikseli tapahtumanhallintaohjelmaan
- Segmentoi yleisösi
- Kohdista jokainen segmentti asianmukaisilla mainoksilla (katso #3 yllä)
- Uudelleenkohdista verkkosivuston kävijät kannustimilla (katso #3)
- Hienosäädä kampanjaasi Facebookin tai Googlen kävijätietojen perusteella
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Oliko se hyvä?
Ottaen huomioon vaikuttavat ROI-numerot uudelleenkohdistuksesa, sinun pitäisi olla hyvinkin matkalla loppuunmyytyyn tapahtumaan.
Kerro meille, miten meni, ja jaa meille henkilökohtaiset kokemuksesi alla olevissa kommenteissa!
Vastaa