Huh huh! Olet työskennellyt olan takaa, jotta yksityinen tapahtuma olisi paras mahdollinen. Nyt on aika laittaa jalat ylös ja…
Ei, on vielä yksi asia. Itse asiassa on vielä seitsemän muuta asiaa.
Lue lisää…
-
- Miksi sinun pitäisi kiittää kaikkia käynnistä
- Miten tiedät, oliko tapahtuma onnistunut
- Mitä kysymyksiä kysyä osallistujilta
- Miten järjestää tapaaminen, jotta pysytte yhteyksissä
- Mitä katsoa budjetista
- Miten hyödynnät tapahtuman muistoja
- Miten valmistautua seuraavaa yksityistilaisuutta varten
Tämä on matkan viimeinen vaihe, joten laitetaan jalkaa toisen eteen.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Kiitä vieraitasi käynnistä
Sinun tulisi aina kiittää vieraita tapahtumaan tulosta. Yksityistilaisuudet ovat yleensä pienempiä kuin julkiset tapahtumat, mikä helpottaa kaikkien kiitämistä henkilökohtaisesti.
Viestitä vieraillesi erikseen ja kommentoi tiettyjä asioita tapahtumasta. Ehkä sinulla oli hyvä keskustelu jostain tai suunnittelitte tapaamista tulevaisuudessa.
Jos tapahtumassasi oli VIP-vieraita, kuten vaikuttajia, on hyvä myös kiittää heitä henkilökohtaisesti. He saattavat jopa olla kiinnostuneita tulemaan seuraavaan tapahtumaan ja auttamaan sinua mainostamaan sitä.
Sponsoroiko joku tapahtumaasi? Sitten sinun pitäisi näyttää heille, että arvostat tätä ja jakaa tärkeimmät luvut tapahtumasta heidän kanssaan.
Jos sinulla oli tiimi, joka auttoi järjestämään tapahtuman, pidä huoli että kerrot heille, miten paljon apua heistä oli.
Lopuksi sinun pitäisi kiittää yksityistilaisuutta isännöivää paikkaa. Jos he näkivät vaivaa siinä, että sait yksityisyyttä tapahtumassa, anna heille positiivista palautetta.
2. Tarkasta, saavutitko tapahtuman tavoitteet
Jos yksityinen tapahtuma oli syntymäpäivä, häät tai vuosipäivä, tavoitteena saattoi olla vain ihana päivä.
Mutta jos yksityinen tapahtuma oli liiketoimintaan liittyvää, sinun pitäisi tutkia, saavutitko tapahtumalla mitä halusit.
Halusitko esimerkiksi tehdä uusia yhteyksiä alalta? Olitko keskustelemassa yrityksen fuusiosta toisen yrityksen kanssa?
Jotkut näistä tavoitteista eivät ole saavutettavissa pelkästään tapahtuman avulla, mutta voit arvioida, auttoiko yksityistilaisuus vai ei.
Olivatko he vaikuttuneet paikasta, ruoasta ja palvelusta? Oliko paikka hyvä kokoukselle? Vai onko jotain, jonka voisit tehdä paremmin ensi kerralla?
Vinkki: Lue lisää siitä, miten pitää yhteyttä verkostoitumistapahtuman jälkeen.
3. Kysy palautetta siitä, kuinka hyvin suoriuduit
Palaute on ratkaisevan tärkeää tekemisiesi parantamiseksi. Vaikka yksityinen tapahtuma olisi epävirallinen, ei ole pahaksi kysyä osallistujien mielipiteitä.
Jos olet järjestänyt sukujuhlat, kysy kaikilta, kuinka hyvin suoriuduit. Ehkä heillä on hyödyllisiä ehdotuksia tai jopa vapaaehtoisia auttamaan seuraavassa juhlassa.
Jos yksityistapahtuma oli tiukkaa liiketoimintaa, sinun tulee silti kysyä osallistujilta palautetta. Se saa sinut näyttämään ammattimaisemmalta ja siltä että arvostat heidän mielipiteitään.
Lopuksi suuremmissa yksityistapahtumissa saatat tarvita kvantitatiivisen kyselytyökalun. Voit tarkastella muokattavia palautelomakkeita Google-lomakkeiden tai Survey Planetin kaltaisissa sivustoissa.
Vinkki: Tutustu meidän tapahtumien arvioinnin oppaaseen.
4. Vahvista yhteyksiäsi
Toivottavasti sinulla on ollut hauskaa seurustella kaikkien kanssa tapahtumassa. Ehkä olet saanut uusia ystäviä, ja haluat nähdä heidät uudelleen tapahtuman jälkeen.
LinkedIn on hyvä paikka ammattilaisille, jotka haluavat muodostaa yhteyden verkostoitumistapahtuman jälkeen. Lisää heidät yhteyksiksi ja lähetä heille viesti.
Facebook on paras paikka ottaa yhteyttä perheenjäseniin, joiden kanssa et ehkä ole puhunut pitkään aikaan. Lähetä viesti heille ja puhu tulevista häistä, syntymäpäivistä tai sukujuhlista.
Twitter ja Instagram ovat hyviä alustoja, joilla voit pysyä yhteyksissä vaikuttajiin, puhujiin tai julkkisvieraisiin, joita sinulla on ollut yksityisessä tapahtumassa.
Sosiaalinen media on hyvä, mutta kasvotusten tapaamiset ovat parempia. Katso, voitko vahvistaa suhteitasi sopimalla epävirallisen tapaamisen.
5. Ratkaiseva tekijä
Tapahtuman jälkeen kannattaa tarkistaa pankkitililtäsi, onko aihetta paniikkiin vai ei. Ylititkö budjetin? Vai onko sinulla vielä kolikoita jäljellä seuraavaan tapahtumaan?
Jos olet käyttänyt lipunmyyntiohjelmistoa, voit helposti nähdä, kuinka monta lippua olet myynyt (tai kuinka monta osallistujaa siellä oli, jos kyseessä oli ilmainen tapahtuma).
Kun sinulla on kaikkien palaute edessäsi, on myös helpompi arvioida, oliko paikkaan, ruokaan, juomaan ja viihteeseen käyttämäsi raha sen arvoista.
Voisitko venyttää budjettia seuraavassa yksityistilaisuudessa? Ehkä vaihtaisit juomat maksullisiksi sen sijaan, että ne olisivat ilmaisia koko yön? Tai ehkä jotkut yritykset sponsoroivat osan seuraavasta tapahtumasta?
Jos sinulla oli yrityssponsoreita tapahtumassa, sinun pitäisi jakaa tulokset heidän kanssaan. He saattavat olla kiinnostuneita sponsoroimaan tulevia tapahtumia, jos tämä osoittautui menestyksekkääksi.
6. Valmista ihmisiä seuraavaan yksityiseen tapahtumaan
Olettaen, että tapahtuma oli menestys, sinun pitäisi saada ihmiset valmistautumaan uusintaan… ja paljon paremmin kuin ennen.
Yksi tavoista, joilla saat ihmiset palaamaan yksityistilaisuuteen, on tarjota heille alennus seuraavasta tapahtumasta.
Toinen tapa on tehdä heistä vaikuttajia. Yksityiset tapahtumat ovat jo luonteeltaan eksklusiivisia. Mutta jos annat jonkun aiemmista vieraistasi tuoda ystävänsä seuraavalla kerralla, se antaa heille VIP-statuksen.
Molemmat lähestymistavat ovat erinomaisia, kun haluat käyttäää vierasta tapahtuman puolestapuhujana. Ne ovat erityisen hyödyllisiä yksityisissä tapahtumissa, koska mainostaminen on vähän rajoitetumpaa.
7. Luo sosiaalisen median sisältöä, johon laitat tapahtuman kohokohtia
Jos olet tehnyt hienoja muistoja vieraiden kanssa, niin toivottavasti ikuistit heille kuvia ja videoita.
Yksityistilaisuuden mainostamisen lähestymistavasta riippuen voit jakaa ne sosiaalisen median kanavillasi. Voit myös välittää ne asiakkaille erikseen.
Jos sinulla on paljon videota ja kuvia, käy ne läpi ennen kuin lataat kaiken nettiin tai sähköpostiin.
Luo kuvakollaasi tapahtuman kohokohdista, jossa on parhaat tai mieleenpainuvimmat hetket päivästä. Näin näytät yksityistilaisuutesi parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Yhteenveto
Yksityisen tapahtuman järjestäminen on usein opettava kokemus, jopa kaikkein kokeneimmalle tapahtuman järjestäjälle.
Toivottavasti olet tullut tästä tapahtumasta viisaammaksi.
Jos haluat yksinkertaistaa lipunmyynnin seuraavaan tapahtumaan, harkitse lipunmyyntijärjestelmän käyttöä. Voit tehdä tapahtumasta sekä yksityisen että maksuttoman, jos et aio myydä lippuja.
Kiitos, että luit tämän, ja onnea seuraavan tapahtuman kanssa!
Vastaa