Konferenssit ovat loistava tapa oppia enemmän toimialan uusimmista trendeistä ja luoda tärkeitä kontakteja.
Ne ovat myös erinomainen tapa kasvattaa itsetuntoa,
mutta tapahtuman onnistuminen vaatii hyvää lipunmyyntijärjestelmää. Ilman sitä päiväsi kuluu jonoja purkaessa ja osanottajien määrää laskiessa. (Jos ketään ylipäätään saapuu paikalle.)
Tässä artikkelissa kerrotaan, miten valitset itsellesi sopivimman lipunmyyntijärjestelmän.
Opit myös, miksi järjestelmän on tärkeää
- tehdä lipun varaamisesta käyttäjälle helppoa
- olla muiden verkkokäyttäjien mielestä luotettava
- integroitua helposti nykyisiin järjestelmiisi
- kerätä käyttäjätietoja ja muita hyödyllisiä tietoja
- tehdä konferenssipäivänä kirjautumisesta helppoa.
Valinnanvaraa on paljon, joten valitseminen voi olla hankalaa. Toivottavasti tästä artikkelista on apua etsinnässäsi.
Jatka lukemista, niin saat selville, mikä lipunmyyntijärjestelmässä on olennaista.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Se asettaa käyttäjän etusijalle
Konferensseissa käyvät ihmiset ovat kiireisiä, ja juuri siksi he käyvät konferensseissa: oppiakseen ja verkostoituakseen mahdollisimman tehokkaasti lyhyessä ajassa.
He eivät halua opetella käyttämään monimutkaista järjestelmää saadakseen ostettua itselleen lipun. Siksi paikan varaamisen pitäisi olla mahdollisimman helppoa ja intuitiivista.
Valitsemasi lipunmyyntijärjestelmän pitäisi siis olla käyttäjälähtöinen. Kaikkien olennaisten tietojen pitäisi olla helposti saatavilla verkkosivuillasi.
Muista sisällyttää seuraavat asiat:
- Mikä on konferenssin aihepiiri?
- Kenellese on tarkoitettu?
- Keitäkonferenssissa esiintyy?
- Mitkäyritykset sponsoroivat tapahtumaa?
- Mitäosallistuminen maksaa?
- Milloinja missä konferenssi järjestetään?
- Miksitapahtumaan kannattaa osallistua?
Pyydä ystävääsi testaamaan järjestelmää. Kannattaa valita sellainen henkilö, jolla ei ole mitään aiempaa kokemusta konferenssien lipunmyyntijärjestelmistä.
Kysele häneltä sen jälkeen käyttäjäkokemuksesta:
- Latautuiko verkkosivu nopeasti?
- Toimiko se mobiiliversiona yhtä hyvin kuin tietokoneella?
- Kuinka nopeasti hän sai selville konferenssin tarkoituksen?
- Ja hyvin tärkeä kysymys, kuinka kauan rekisteröityminen kesti.
Konferenssin tarkoituksen selvittämisen ja rekisteröitymisen pitäisi olla mahdollisimman yksinkertaista.
Käyttäjät luottavat järjestelmään
Nykyään yrityksen uskottavuuden arvioiminen on helpompaa kuin koskaan.
Saat selville kaiken olennaisen tekemällä nopeanGoogle-haunyrityksen nimellä ja hakemalla arvioita.
Konferenssin järjestäjänä sinun on tiedettävä, voitko luottaa järjestelmään.
Jos esimerkiksi kolmasosa arvioista on negatiivisia, se tarkoittaa sitä, että sinulla tulee olemaan järjestelmän kanssa ongelmia 30 %:n todennäköisyydellä.
Uskottavuus ja luotettavuus on kuitenkin valtavan tärkeitä potentiaalisille osallistujillesi.
Jos he havaitsevat, että lipunmyyntijärjestelmä on saanut huonoa palautetta, se heijastuu myös sinuun. Vaikka konferenssisi olisikin upea tapahtuma, osallistujat eivät halua ottaa riskejä lipunvarauksen kanssa.
Sama koskee myös uusia lipunmyyntijärjestelmiä. Sellaisilla ei välttämättä ole vielä huonoa mainetta mutta ei myöskään hyvää.
Uuden teknologian kanssa on monesti hyvä olla ajoissa liikkeellä, mutta vain silloin, jos se on riskitöntä. Ihmiset alkavat epäröidä, jos heidän täytyy investoida siihen rahojaan.
Voit arvioida lipunmyyntijärjestelmän luotettavuutta seuraavilla perusteilla:
- Hyvät verkkopalautteet
- Asianmukainen käyttäjätietojen tietosuojakäytäntö
- Täyttää PCI DSS -standardin (Payment Card Industry Data Security Standard) vaatimukset
Viimeinen kohta on olennainen, koska se varmistaa, että järjestelmä säilyttää luottokorttitiedot turvallisesti.
Järjestelmä integroituu muihin alustoihisi
Konferenssillasi on todennäköisesti omat verkkosivut, ja olet ehkä lisännyt sen myös omiin sosiaalisen median profiileihisi.
On hyvä saada Internetissä mahdollisimman paljon näkyvyyttä, sillä koskaan ei voi tietää, mitä kautta osallistujat saavat tietää konferenssistasi.
Se voi kuitenkin myös olla ongelma lipunmyyntijärjestelmäsi kannalta.
Jos se ei integroitu kunnolla verkkosivuihisi tai sosiaaliseen mediaan, lipun varaamisesta tulee hankalaa.
Parhaat lipunmyyntijärjestelmät on helppo integroida esimerkiksi Facebookiin. Silloin Facebook-tapahtumassa Osallistun-painiketta painavat henkilöt voivat varata lipun suoraan omasta Facebook-sovelluksestaan.
Integroitavuus sosiaalisen median kanssa ei kuitenkaan ole ainoa huomioonotettava asia.
Käytössäsi saattaa olla myös esimerkiksi CRM- ja sähköpostimarkkinointialusta. Lipunmyyntijärjestelmän on oltava yhteensopiva niiden kaikkien kanssa, jotta teknisiä ongelmia ei syntyisi.
Saat tärkeää tietoa asiakkaistasi
Jokainen vierailemasi verkkosivu ja käyttämäsi sovellus kerää sinusta tietoa. Vaikka se kuulostaakin pahaenteiseltä, tiedonkeruun tarkoitus on parantaa käyttäjäkokemusta (jotta ostaisit enemmän).
Sama pätee lipunmyyntijärjestelmäänkin.
Markkinointiasi helpottaa huomattavasti, jos saat tapahtumaasi rekisteröityvistä osallistujista selville tietoja.
Parhaat järjestelmät antavat sinun muokata asetuksia ja määrittää, millaisia tietoja haluat osallistujista kerätä. Yksinkertaisimmillaan kerättävät tiedot ovat nimi ja sähköpostiosoite, mutta voit lisätä erilaisia yksityiskohtia niin paljon kuin haluat.
Pelkkä tiedonkeruu ei kuitenkaan vielä riitä, sillä haluat ehkä myös omistaa keräämäsi tiedot.
Jotkin lipunmyyntijärjestelmät rajoittavat näkemiesi tietojen määrää. Valitse sellainen vaihtoehto, joka antaa sinulle tietoihin täydet käyttöoikeudet.
Varmista, että lipunmyyntijärjestelmän ja muiden alustojesi tiedot integroituvat keskenään. Voitko synkronoida CRM-alustasi tiedot lipunmyyntijärjestelmän kanssa?
Kirjautuminen on helppoa
Hyvä lipunmyyntijärjestelmä tekee konferenssin valmistelusta vaivatonta mutta auttaa sinua myös itse tapahtumapäivänä.
Osallistujien on kirjauduttava konferenssiin ennen kuin pääsevät sisään. Voi syntyä pitkiä jonoja ja viivästyksiä.
Valitse lipunmyyntijärjestelmä, joka
- mahdollistaa osallistujille pääsyn lippuunsa puhelimeltaan tai tabletiltaan
- antaa sinun skannata lippujen QR-koodit omalla puhelimellasi
- sallii osallistujien kirjautua useilla laitteilla samanaikaisesti
- mahdollistaa manuaalisen kirjautumisen siinä tapauksessa, että joku on unohtanut lippunsa.
Tarkista lisäksi, että lipunmyyntijärjestelmä synkronoituu reaaliajassa. Voit siis tarkistaa, kuka on jo kirjautunut tapahtumaan ja kuka ei vielä ole saapunut.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Yhteenveto
Kuten huomaat, lipunmyyntijärjestelmän valinnassa on otettava huomioon monia eri seikkoja.
Järjestelmän on
- tehtävä rekisteröitymisestä helppoa
- oltava luotettava ja uskottava
- toimittava muissa verkkoalustoissa
- kerättävä sinulle hyödyllistä tietoa
- helpotettava kirjautumista tapahtumapäivänä.
Billetto täyttää kaikki nämä vaatimukset. Se on alusta, jolla voit sekä markkinoida konferenssiasi että myydä siihen lippuja. Se myös tarjoaa sinulle hyödyllisiä tietoja ennen ja jälkeen konferenssin sekä sen aikana.
Järjestelmä on suosittu myös siksi, koska siitä ei muodostu etukäteiskuluja.
Oletko valmis? Tutustu siihen itse.
Vastaa