Miksi mainostaisit yksityistä tapahtumaa? Eihän se ole edes avoinna yleisölle. Mutta yksityisiä tapahtumia on monenlaisia, ja jotkut niistä vaativat hieman mainostusta.
Seuraavassa on muutamia esimerkkejä yksityistilaisuuksista:
- Häät
- Syntymäpäivät
- Pikkujoulut
- Sukujuhlat
- Verkostoitumistilaisuudet
- Firman juhlatilaisuudet
- Tietyn alan tapahtumat
Toisin sanoen mainostamisen tarve riippuu yksityistilaisuuden tyypistä.
Voit vaikka lähettää pelkästään sähköpostia ystäville ja tutuille. Tai voit luoda täysimittaisen markkinointikampanjan tietylle yleisölle.
Tässä artikkelissa kerrotaan joitakin vinkkejä yksityistilaisuuden mainostamiseen.
Lue lisää…
- Kuinka ajoitat mainostamisen
- Kehen sen kohdistaa
- Mitä alustoja käytät netissä
- Miten korostat eksklusiivisuutta
- Miksi sinun pitäisi luoda odotuslista
- Miten VIP-vieraat voivat kasvattaa osallistujien määrää
- Miten lippujärjestelmä voi tehdä elämästä yksinkertaisemman
Meillä on 12 tapaa mainostaa yksityistä tapahtumaa, joten mennään suoraan asiaan.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Mainosta oikeaan aikaan
Yksityistilaisuuksia, kuten yrityksen joulujuhlia, voi suunnitella jo toukokuussa tai kesäkuussa. Jos haluat mainostaa tilaisuuttasi, sinun on tehtävä se oikeaan aikaan.
Oikea aika mainostaa tapahtumaa tai tilaa riippuu kohdeyleisöstäsi. Jotkut suunnittelevat yksityistilaisuudet reilusti etukäteen, kun taas toiset ovat spontaaneja.
2. Keskity kohdeyleisöösi
Ensimmäinen sääntö kaikenlaisten tapahtumien mainostamiseksi on yleisön tunteminen. Tämä sääntö koskee vielä enemmän yksityisiä tapahtumia.
Olipa kyseessä yksityinen tapahtuma tietylle alalle tai vain suvullesi, markkinoinnin tulisi keskittyä siihen, ketä he ovat ja mitä kanavia he käyttävät.
Vinkki: Lue, miten löydät ihanteellisen kohderyhmäsi.
3. Käytä netin kanavia
Riippumatta yleisöstä, on todennäköistä että he käyttävät nettiä. Käytä kaikkia netin kanavia sähköpostilistoista sosiaalisen median alustoihin.
Seuraavassa on joitakin tapoja, joilla voit mainostaa yksityistapahtumia netissä:
- Sähköpostilista
- Facebook tapahtumat (asetettu yksityiseksi)
- Facebook Messenger (ryhmäkeskustelu)
- Whatsapp-ryhmät
- Twitterin yksityisviestit
- Instagrammin yksityisviestit
- LinkedIn viestit
- SnapChat-listat
Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen, kun kyseessä on yksityisen tapahtuman mainostaminen netissä. Sinun tarvitsee vain käyttää jo käytössä olevia ominaisuuksia.
4. Ota yhteyttä aiemman yksityistilaisuuden osallistujiin
Jos et ole järjestämässä tätä ensimmäistä kertaa, sinulla on luettelo henkilöistä, jotka ovat osallistuneet yksityistilaisuuteen aiemmin. Mainosta tapahtumaa tavoittamalla jo olemassa olevaa yleisöäsi.
Aikaisempien tapahtumien osallistujat ovat parhaita puolestapuhujiasi, koska he ovat olleet jo tapahtumassasi. Pyydä heitä mainostamaan tapahtumaa ystävilleen ja työtovereilleen.
5. Luo huomiota herättävää sisältöä
Sisältö on edelleen tärkeintä, kun kyseessä on yksityistilaisuuden mainostaminen. Vaikka sisältösi ei ole julkinen, sen on herätettävä ihmisten huomio.
Siksi sinun pitäisi käyttää samoja keinoja, kuin julkisessa tapahtumassa. Luo tarina sisältösi ympärille ja anna vieraille maistiaisia siitä, mitä odottaa.
6. Odota, että ihmiset kyselevät tapahtumasta
Yksi parhaista tavoista rakentaa hypeä yksityisen tai salaisen tapahtuman ympärille on, että vieraiden pitää kyselellä asiasta. Sen sijaan, että julkistaisit informaatiota, odota, että ihmisen kysyvät siitä.
Voit esimerkiksi luoda kyselylomakkeen verkkosivustollesi. Näin voit pitää tapahtuman tiedot salaisina vieraille, sekä luoda salaperäisyyttä tapahtuman ympärille.
7. Luo odotuslista
Sinun tulisi aina mainostaa yksityistä tapahtumaa niin aikaisin kuin mahdollista. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin ”liian aikaisin”, kun on kyse jännityksen luomisesta.
Vaikka sinulla ei ole kaikkea valmiina, sinulla on aina mahdollisuus luoda odotuslista, jonka avulla ihmiset voivat ilmoittautua tapahtumaan. Se voi myös saada ihmiset osallistumaan innokkaammin.
8. Korosta, mikä tekee tapahtumasta erityisen
Kirjoita USP-lista tapahtumasta (Ainutlaatuinen myyntiväittämä). Tarjoatko jotain, jota on harvinaista tai mahdotonta saada muualta? Toisin sanoen, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen?
Se voisi olla salainen tapahtumapaikka, tietty ruokalaji tai haluttu viihdyttäjä. Se voisi myös olla suunnattu ihmisille, joilla on erityinen yhteinen kiinnostuksenkohde.
9. Tee tapahtuma vain kutsuvieraille
Osa tapahtuman, joka on eksklusiivisesti vieraslistalla oleville tai vain jäsenille, houkutuksesta on että sinun täytyy kuulua tiettyyn ”klubiin”.
Kun teet yksityistilaisuuden vain kutsuvieraille, luot tämän ainutlaatuisuuden tunteen. Ihmiset ovat kiinnostuneempia, jos he ovat osa pientä etuoikeutettua ryhmää.
Vinkki: Lähetä henkilökohtaiset (ehkä jopa käsin kirjoitetut) kutsut, jotta vieraat tuntevat olonsa erityiseksi.
10. Harkitse kilpailun järjestämistä
Kaikki rakastavat kilpailuja, varsinkin silloin kun he voittavat sen. Jos järjestät yksityisen tapahtuman rajoitetulle määrälle osallistujia, mikset laittaisi yhtä ylimääräistä tarjolle?
Kilpailut ovat loistava tapa saada ihmiset levittämään sanaa tapahtumastasi. Voit aina laatia tiettyjä vaatimuksia varmistaaksesi, että vain tietyillä ihmisillä on mahdollisuus voittaa.
11. Pyydä vaikuttajia osallistumaan
Yksi tapa, jolla voit luoda vaikutuksen tapahtuman erityisyydestä, on kutsua vaikuttajia. Se on kuin kysyisit koulun suosituinta lasta kotibileisiisi.
Vaikuttajat voivat olla erityyppisiä, kuten paikallinen urheilusankari tai Instagram-persoona. Vaikuttaja, joka houkuttelee yleisöäsi, riippuu… noh, yleisöstäsi.
Muista, että vaikuttajat saavat paljon kutsuja tapahtumiin, mikä voi tehdä heistä valikoivia siitä, kenet he yhdistävät brändiinsä.
Mutta jos onnistut saamaan oikean henkilön mukaan, voit saada korvaamattoman panoksen yksityistapahtuman mainostamiseen.
Vihje: Lue, miten kutsua vaikuttaja yksityistilaisuuteesi.
12. Käytä lipunmyyntisivustoa
Jos järjestät isomman yksityistilaisuuden, on käytännöllistä hommata lipunmyyntijärjestelmä
Hyvä lippupalvelu voi auttaa sinua…
- Pitämään kirjaa myydyistä lipuista
- Löytämään uusia mahdollisia myyntikeinoja
- Antamaan sinulle reaaliaikaisia tietoja
- Tehostamaan raportteja
- Kommunikoimaan tapahtumaryhmän kanssa
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Olet valmis aloittamaan
Kuten näet, on monia tapoja mainostaa yksityistä tapahtumaa. Sinun ei ehkä tarvitse kutsua vaikuttajaa sukujuhlaan, mutta se voi hyväksi firman tilaisuudessa.
Voit vapaasti sekoitella ideoita ja käyttää sinulle sopivimmat. Ja käytä alla olevia kommentteja jakaaksesi muita vinkkejä, joihin olet törmännyt!
Mukavaa mainostamista!
Vastaa