Hyvinvointitapahtumasi on saatu loppuun ja työmäärä on juuri pudonnut noin 45 kiloa. Mutta et ole vielä valmis!
Hyvä uutinen: Suuri osa jatkotoimista on tarkastella, mitä olet jo tehty. Sinun on myös kiinteytettävä suhteesi wellness-maailmaan.
Tee nämä jatkotoimenpiteet hyvinvointitapahtuman jälkeen ja saat tapahtumasta kaiken mahdollisen informaation irti. Jotta saat parhaan hyödyn kokemuksistasi, käymme läpi nämä viisi yksinkertaista vaihetta:
- Kiitokset
- Palautteen hankkiminen
- Tietojen analysointi
- Talousarvion säätäminen
- Keskustelu tapahtuman jälkeen
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
1. Kiittely
Tämä on yksi helpoimmista vaiheista. Mutta hyvinvointitapahtuman jälkeen se on myös yksi tärkeimmistä. Tapahtumaan liittyy paljon ihmisiä, jotka ansaitsevat kiitokset.
Massaviesti on hyvä keino lähettää kiitokset suoraan kaikille osapuolille. Jos haluat tehdä sen julkisesti, käytä sosiaalisen median tilejä tai luo erityinen sivu nettisivustollesi. Nämä voivat olla sekä kiitollisuudenosoitus että myynninedistämistä.
Tässä ryhmiä, joita haluat kiittää:
Osallistujat
Itsestään selvää! Vieraille, massasähköpostit jasivu tai kiitos sosiaalisen median tilillä voi todella tehdä paljon.
Tapahtumaryhmä
Tiimisi on sinulle jatkuva suhde. Hyvinvointitapahtumaan kuuluu paljon tutkimusta ja hoitoa ja tiimin jäsenet olivat elintärkeitä tapahtumasi terveyden kannalta. Lahjakassit ja herkut ovat todella hieno tapa osoittaa kiitollisuutta.
Voit antaa heille selvityksen, miten tapahtuma sujui (lisää tästä myöhemmin).
Tapahtumapaikka
Rakenna pitkäaikaisia suhteita lähettämällä kiitokset myös tapahtumapaikalle. On tärkeää pitää hyvä suhde heidän kanssaan, sillä voit haluta käyttää tätä paikkaa tulevaisuudessa. Muista jättää paikka tahrattomaan kuntoon. Mikään ei ole parempi osoitus kiitollisuudesta.
Hyvinvointitrendi kasvaa, joten sinulla saattaa olla pian kilpailijoita. Tee tuttavuutta paikan kanssa niin kauan kuin saatavuus on hyvä!
Kumppaniorganisaatiot
Myös kumppanisi ovat tärkeitä. Esimerkiksi Punaisen Ristin kaltaiset organisaatiot ovat keskeisiä, kun rakennetaan hyviä suhteita ja mainetta terveydenhuollon alalla.
Kiitos on yksi tapa osoittaa, että olette vilpittömästi kiinnostuneita hyvinvoinnista (eikä vain kumppanuuksien hankkimisesta henkilökohtaiseen hyötyyn). Tätä varten haluat myös jakaa muutamia tärkeitä tapahtuman tietoja kumppaneiden kanssa, joista keskustelemme myöhemmin.
Vinkki: Kiitollisia sähköpostiviestejä voit kirjoittaa tämän kiitosviestioppaan avulla.
2. Palautteet
Mitä enemmän vieraat puhuu, sitä enemmän opit. Toivottavasti wellness-tapahtuma oli täysosuma. Siitä huolimatta jopa parhaat tapahtuman järjestäjät voivat oppia jutun tai kaksi palautteesta.
Hyvinvointikeskeiset kysymykset
Hyvinvointitapahtumia varten haluat keskittyä asiakkaiden näkemykseen hyvinvoinnista ja siihen, miten ne liittyvät heihin. Oliko tapahtumasi sisältö tavoittanut heidät mielekkäästi?
Kokeile joitakin näistä kysymyksistä:
- Tuntuuko sinusta, että opit tärkeitä uusia tietoja hyvinvoinnista?
- Mikä oli tärkein hyvinvointivinkki, jonka sait tapahtuman aikana?
- Mitä ajattelit hyvinvoinnista ennen tapahtumaa ja sen jälkeen? Onko asenne muuttunut?
- Jos on, miten se on muuttunut?
- Aiotko tehdä terveyttä tai hyvinvointia koskevia muutoksia elämässäsi tämän tapahtuman jälkeen?
Tietojen kanssa leikkiminen
Kun valmistelet tapahtuman jälkeistä kyselylomaketta, voit käyttää työkaluja prosessin yksinkertaistamiseksi tai jopa parantamiseksi. MailChimp on hyödyllinen sähköpostiohjelma, joka näyttää kuka vastaanotti ja luki kyselysi. Se voi kertoa, kuinka monta vierasta:
- Avaa kyselyn
- Painaa linkkiä
- Peruuttaa sähköpostilistan
Vinkki: Tee oma kyselysi helposti käyttämällä SurveyMonkey-työkaluja.
3. Tietojen kaivaminen
Hyvää tietoa tulee paljon hyvinvointitapahtuman jälkeen. Muista tarkistaa jotkin seuraavista:
- Myydyt liput
- Tulot
- Positiivinen ja negatiivinen palaute
- Käyttämättömät vs. käytetyt liput
- Terveysseulontatiedot
- Kuntosali- tai kurssijäsenyydet, jotka ostettiin
Vinkki: Tässä on hyvä esimerkki, mitä tapahtuman jälkeisiä tietoja pitäisi tutkia.
4. Talousarvion tutkiminen
Ellet ole bisneksen ihmelapsi, on todennäköistä, että budjettisi muuttui.
Voitot
Kuinka paljon tienasit? Lipunmyynnin, ruoan, oheistuotteiden ja jäsenyyksien välillä on paljon punnittavaa.
Älä unohda hyvinvointiguruja, urheiluvälineiden lainaajia, paikan järjestäjiä ja tietysti myös tapahtumaryhmää!
Tulevaisuutta varten
Mitä voitaisiin parantaa? Onko keinoa, millä vähentää kustannuksia? Hyvinvointitapahtumissa ulkona oleminen voi olla halvempi vaihtoehto.
Entäs markkinointi: Voisitko löytää keinon käyttää vähemmän mainoskampanjaan?
Tai jos palkkasi siivoojia, mikä oli sotkujen ja siivousmaksujen suhde? Nyt kun tiedät, kuinka paljon sotkua jäi jäljelle, voit hienosäätää ensi vuoden siivousbudjetin.
Vinkki: Uuden talousarvion luominen ei ole pelottavaa, kun sinulla on oikeat työkalut.
5. Tapahtuman läpi käyminen lyhyesti
Soita kelloa, napauta lasia lusikalla – miten ikinä teetkin sen, tuo tiimisi yhteen kertaamaan kaikki vielä viimeisen kerran.
Tämä on täydellinen hetki lukea palautteet ja käydä läpi tapahtuman tietoja:
- Saavutitko tavoitteenne?
- Oliko vieraat mukana ja aktiivisia?
- Oliko tapahtumassa osia, jotka eivät onnistuneet kiinnittämään tapahtumasi kävijöiden mielenkiintoa?
Tiimisi näkökulma on tärkeä tässä. Ovatko vieraat energisiä kuntoilussa? Meditatiivisempia harjoitusten jälkeen: kävelivätkö he pois rauhallisin mielin?
Jaa vaikutus
Haluatko tehdä jatkotoimenpiteet kunnolla hyvinvointitapahtuman jälkeen? Kerro tiimillesi, miten he tekivät muutoksen.
Tapahtuman tiimi tekee tämän kirjaimellisesti asiakkaan terveyden takia! Varmista, että näytät tiedot tietoisuuden lisäämisestä tai muista eduista vieraan hyvinvointiin. Tyytyväisten tapahtumankävijöiden tarinat voi olla valtava motivaattori ensi vuonna.
Vinkki: Kertaus on tärkeä askel, joten tee suunnitelma kokouksestasi ja pysy siinä.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Paluu lähtöpisteeseen
Tee viimeinen vaihe jatkotoimenpiteissä: Tee se uudelleen!
Tällä kertaa sinulla on kokemusta vyön alla. Kerro meille tuloksistasi ja jatkotoimenpiteistäsi alla olevissa kommenteissa.
Vastaa