Sarjakuvat ovat olleet olemassa jo pitkään, mutta nykyaikainen nörttikulttuuri on kasvanut uudenlaiseksi.
Koska supersankarit, pelaaminen ja anime ovat nousseet julkisuuteen, conit ovat nousseet pysäyttämättömiksi pedoiksi.
Fanit rakastavat coneja. Jos olet itse fani, saatat haaveilla omasta comic conista tai vastaavasta exposta. Tietenkin tämä jättää kysymyksen siitä, miten coni aloitetaan.
Käydään läpi perusasiat ja tutkitaan conin järjestämisprosessia.
Ehkä vielä mietit, kiinnostaako ketään tällainen tapahtuma. Muistutamme vain, että et näe missään muualla kuutta Wolverinia tanssimassa rivissä. Korvaamatonta.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Pääse alkuun
Kun aloitat, tarkista ensin odotukset. Miksi haluat aloittaa conin?
Onko kyse rahasta? Jos näin on, harkitse asiaa uudelleen. Vaikka suuret conit ovat periaatteessa rahantekovälineitä niiden järjestäjille, pieni coni tarvitsee vähän rakkautta, jotta pääset alkuun.
Ja kun sanomme vähän, tarkoitamme paljon.
Itse asiassa voiton pitäisi olla vain jotain extraa. Tapahtuman järjestäjän todellinen motivaattori on intohimo. Conit ovat rakkauden tulosta, ja jos ne täyttävät lompakon, hienoa!
Järjestäjien tulisi kuitenkin lähestyä conia näin: laatutapahtuma, jonka tarkoituksena on ilahduttaa faneja.
Vinkki: Ajattele loppuun asti! Suosittelemme tätä opasta,millainen ajatusmaailman conin järjestäjällä tulisi olla.
Maassa maan tavalla…
Maassa… tähdissä, missä vaan. Katso, mitä muut conit tekevät. Jos et ole koskaan osallistunut coniin, se on hankala suunnitella.
Tarkastele erityisesti paikallista skeneä. Mikä toimii yhteisössäsi? Mitkä ovat suurimpia kiinnostuksen kohteita? Pelit, sarjakuvat, sci-fi tai jokin muu?
Vinkki: Ennen kuin aloitat conin suunnittelun,käy muissa coneissa ja ota vaikutteita. Hakemistot voivat auttaa sinua löytämään paikalliset conit, kun niitä tulee.
Keskity
On monia suuntia, mihin järjestäjä voi keskittyä. Tarkastellaan joitakin conien maailman pääteemoja.
Sarjakuvat
Tiesit tämän tulevan. Sarjakuvat, Marvel-elokuvat, pienoismallit, kuvittajat, puvut ja kaikki, mitä on mukana sarjakuvien maailmassa. Sarjakuvaconit sisältävät tapahtumia ja oheistavaraa, jotka sisältävät kaikkea edellä mainittuja.
Pelaaminen
Kun puhutaan suurista yrityksistä, lautapelit eivät ole menossa minnekään. Ne ovat todella tehneet ihmeellisen paluun viime vuosikymmenen aikana. Unohda Candylandja Monopoly. Nykyään lautapelit ovat monimutkaista sosiaalista viihdettä aikuisille.
Vinkki: Lautapelikahviloiden noustessa suosioon, sinulla on ihanteellinen paikka pelaamista koskevan conin järjestämiseen.
Anime
Tämä tyylikäs japanilainen animaatio on jäänyt omaan genreensä. Anime ja manga ovat isoja juttuja. Animen conia suunnitellessasi voit löytää paljon materiaalia. Animet voivat olla kypsiä, filosofisia sarjoja kuten Ghost in the Shell ja kevyitä suosikkeja kuten One Piece. Kaikki ovat pukeutuneet suosikkihahmoikseen.
Kauhu
Kauhun maailma on täynnä luonnottomia B-elokuvien kirkumista. Mutta se tarjoaa myös synkkiä psykologisia trillereitä. Kauhuconeissa kaikki saapuu paikalle pelottavan hauskan tapahtuman vuoksi. Kammottavat meikki, minimuseot ja elokuvaohjaajien paneelit voivat esiintyä täällä. Sopii erinomaisesti hirvittävien tavaroiden myyntiin.
Tapahtumapaikka
Joitakin maailman suurimpia faniconeja pidetään suurissa, vaikuttavissa paikoissa. Kongressikeskukset ja muut suuret rakennukset eivät ole harvinaisia.
Uusi coni ei todennäköisesti toteudu näissä.
Mutta on olemassa paljon vaihtoehtoja, kun aloitat conin! Avoimet tilat ovat välttämättömiä. Vieraat haluavat kuljeskella ympäriinsä. He haluavat myös pystyä katsomaan ympärilleen ja tutkia kaikkia pukuja ja keräilyesineitä.
Anna supersankareillesi tilaa lentää. Liikuntasalit ovat lähes täydellisiä uusille coneille. Jotkutjopa käyttävät kirjastojatähän tarkoitukseen (kaikista mahdollisista paikoista).
Vinkki: Ole viisas! Jos päätät järjestää sen kongressikeskuksessa, on olemassa muutamat perusteet lippujen myymiseen, jotka sinun pitäisi tietää.
Raha
Vanhempasi olivat oikeassa: raha ei kasva puissa. Ellei sinulla ole supersankariystävää, jolla on taito hankkia käteistä, tämä on yksi vaikeimmista vaiheistasi.
Suositun ”Intervention” conin järjestäjät suosittelevat säästämään 4 000–8 000 euroa useamman päivän tapahtumaan.
Olkaamme rehellisiä: Saatat jäädä tappiolle ensimmäisten vuosien aikana. Oman conin järjestäminen vie aika paljon rahaa. Mutta mitä enemmän investoit, sitä parempi conista tulee. Ja tämä on erittäin hyödyllistä ihmisten houkuttelemiseen ajan mittaan.
Mitä budjetoida?
Muutama kohde erottuu joukosta budjetoinnissa. Erityisesti faniconeja varten on muutamia asioita, jotka on otettava huomioon.
Lakiasiat
Faniconit ovat jännittäviä festivaaleja. On innostusta. On intohimoa. Nämä asiat merkitsevät yhdellä tai toisella tavalla mahdollisia vahinkoja. Asianajaja on hyödyllinen hyvässä tapahtumaan valmistautumisessa. Tapahtumien mukaan räätälöity vastuuvakuutus? Kyllä kiitos.
Julkkikset
Tämä ei ehkä ole vakava huolenaihe, ennen kuin coni kasvaa tunnetuksi. Samaan aikaan, julkkiksen näyttäytyminen voi viedä conin useita askeleita ylös suosiossa. Julkkiksesta riippuen tämä voi maksaa jopa 1000 euroa.
Teema
Ellei kyseessä ole coni tyhjän sisustuksen faneille, teema on tärkeä. Ajattele kaikkea julisteiden, myyjien koppien, esiintyjien, henkilökunnan pukujen ja muiden väriloistoa. Faneille tarkoittaa jo paljon, jos he saavat hyviä viboja heti astuttuaan rakennukseen.
Ai, koristeet? Ne maksavat.
Vinkki: Olemme tehneet sinulle oppaan rahoituksen perusteista.
Mainonta
Jep, tapahtuman mainonta maksaa myös. Oikean markkinointityökalun avulla sinun ei tarvitse heitellä lentolehtisiä eri puolilla kaupunkia.
Mutta lentolehtisetkin voivat olla hyvä juttu! Sarjakuvakaupat, videopelien myyjät ja lautapelikahvilat ovat kaikki hyviä paikkoja paperimainoksille.
Nettisivuston tekeminen conille ei ole huono idea markkinoinnin kannalta. Saatat haluta myös mainostamista tapahtumasivustojenkautta. Mitä lähempänä sivusto on coneja, sitä parempi.
Vinkki: Haluatko olla luova? Tutustu kätevään listaamme mestarillisista markkinointivihjeistä.
Liput
Kuten mainitsimme, alkuvuosina coni voi olla ylämäkeen taistelua. Osallistumismaksun periminen on hyvä tapa palauttaa osa investoinneista.
Billetton kaltaiset foorumit voivat tehdä lippujen myynnistä helppoa ja nopeaa. Voit myydä lippuja etukäteen ja seurata vieraiden määrää digitaalisesti. Voit jopa rekisteröidä heidät ovella yksinkertaisella skannauksella. Lippujen myyntisivustojen käyttö ovat tulossa tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi.
Billetto on lipunmyyntialusta, joka auttaa tapahtumien hallinnassa, markkinoinnissa ja järjestämisessä. Luo tapahtumasivu ja aloita lipunmyynti 5 minuutissa.
LUO TAPAHTUMA >>
Laita bensaa liekkeihin
Loppujen lopuksi conissa on kyse pelkästään yhdestä asiasta: faneista.
Hullua.
Muista, että rakkautesi coneihin näkyy. Oletko itsekin fani? Sitten tiedät jo, mitä haluat järjestääksesi mahtavan comic conin. Tai vastaavan tapahtuma. Mitä tahansa fanit vaativat.
Kerro meille mieleenpainuvimmista coneista alla olevissa kommenteissa!
Vastaa