Top 3 Markkinointivinkkiä Tapahtumanjärjestäjille
Luo tapahtumaNo niin. Olet luonut kauniin tapahtumasivun ja tuunannut lipunmyyntiasetuksesi kohdilleen. Tapahtumastasi on tulossa jymymenestys. On aika kajauttaa sana kuuluviin ja jakaa tapahtumasi maailmalle, mutta kuinka pääset alkuun?
Sosiaalisen median ja hakukoneiden optimoinnista sisällönjakotyökaluihin, online-promootioon löytyy tänä päivänä loputon määrä keinoja. Kun kaikki vaihtoehdot taistelevat ajastasi (ja rahastasi), selvennämme mielellämme, kuinka alkuunpääsy käy helpoimmin.
Auttaaksemme sinua alkuun tapahtumasi markkinoinnissa olemme kaventaneet valikoimaa kolmeen suosikkivinkkiimme. Valitse alta aihe, ala kasvattaa kuhinaa seuraavalle tapahtumallesi ja buustaa ennakkomyyntiä - tai lue eteenpäin oppiaksesi lisää digitaalimarkkoinnista Billetton näkökulmasta.
-
Sähköposti ei ole (vielä) kuollut
-
SoMe ennen kaikkea: Tapahtumien markkinointi sosiaalisessa mediassa
-
Verkkolippukaupan luominen
Tapahtumien digitaalimarkkinointi ja verkkomainonta
Ylläolevat linkit auttavat fanien tavoittamisessa ja aktivoinnissa, mutta kannattaa myös katsahtaa uuteen mikrobisnekseesi lintuperspektiivistä.
Hyvä tapa kehystää markkinointisi tavoitteet on suhtautua koko prosessiin suppilona. Potentiaaliset asiakkaat ja fanit käyvät tavallisesti läpi useamman askeleen ennen verkkolipun ostoa. Yleensä nämä askeleet voi jaotella viiteen palikkaan, jotka ovat Tietoisuus, Kiinnostus, Oppiminen, Harkinta sekä Ostos.
Tapahtumalippujen verkkolipunmyynnin suhteen vastuu suppilon eri alueista jakaantuu yleensä kahdelle taholle: tapahtumanjärjestäjälle sekä lipunostotapahtumasta vastaavalle ohjelmistolle (eli sille, joka käsittelee myyntitapahtuman).
Vaikka asetelma vaihtelee tapahtumasta toiseen, näiden tahojen on tavallisesti määrä varmistaa, että mahdollisten asiakkaiden on mahdollisimman helppo edetä suppilossa eteenpäin. Ja loppujen lopuksi tietenkin ostaa lippu niin yksinkertaisesti kuin mahdollista.
Yleensä tämä tarkoittaa sitä, että sinä olet tapahtumanjärjestäjänä vastuussa tapahtuman markkinoinnista, sanan levittämisestä ja tapahtuman "myymisestä" niin suurelle yleisölle kuin mahdollista. Kun asiakas on valmis ostamaan lipun, lipunmyynnin tarjoaja ottaa ohjat maksun ja lipun siirron suhteen.
Billettolla näkökulmamme on hieman toinen.
Billetto on yhteisö. Sinun tulee vain luoda tapahtuma pääset tavoittamaan suuren joukon potentiaalisia lipunostajia. Näin Tietoisuus kasvaa kertaheitolla.
Ostotapahtuman käsittelijöinä haluamme myös jatkuvasti kehittyä viilataksemme asiakkaan viimeiset askeleet täydellisen sileiksi. On olemassa lukemattomia tapoja varmistaa, etteivät asiakkaat putoa kelkasta ostotapahtuman viime metreillä; oli kyseessä sitten painettavan napin sanavalinta tai tapahtumasivujemme layout.
Ylläolevan suppilon suhteen tavoittelemme seuraavaa: kasvatamme ensinnäkin Tietoisuutta tapahtumista, sillä kun jaamme tapahtuman yhteisön kanssa, suppiloon päätyvien ihmisten määrä kasvaa. Luovan sisällön ja editoinnin avulla vahvistamme seuraavia vaiheita (Kiinnostus, Oppiminen) ja varmistamme, että kun joku löytää tapahtuman, hän saa samalla selville, miksi tapahtuma on käymisen arvoinen. Kitkemme myös kaiken aikaa viime metreillä luovuttavien asiakkaiden määrää optimoimalla teknisiä ominaisuuksia.
Tapahtumasi markkinointia miettiessäsi kannattaa ottaa huomioon, mitä voit itse tehdä tavoittaaksesi yleisön ja siirtääksesi heidät nopeasti suppilon ensimmäisten alueiden lävitse. Katso täältä vinkit ennakkomyynnin hyödyntämiseen selvittämään, kuinka kasvatat kiinnostusta ennen tapahtumasi alkua. Kohdista lähestymistapasi tavoittaaksesi oikeanlaiset ihmiset ja varmista, että he saavat tapahtumasta helposti tietoa täysin varustellulta tapahtumasivulta.
Oman aikasi "optimoimiseen" on monta eri keinoa. On tärkeää valita oikeanlaiset yhteistyökumppanit vahvistamaan omaa työtä, mutta oma ajattelu ja toimiva strategia toimivat aina. Toivomme, että tämä pikakurssi herättää ajatuksia seuraavan tapahtumasi promoamisen suhteen!
Käy toimeen
Luo tapahtuma
Luo kaunis tapahtumasivu alle 10 minuutissa - lisää mukaan maksulliset tai ilmaiset liput
Markkinoi & jaa
Jaa tapahtumasi sosiaalisessa mediassa tai omalla kotisivullasi Billetto-widgetiä käyttäen
Seuraa numeroita
Lataa päivittäiset tilastot lipunmyynnistäsi Billetto Insightsin avulla
Liity yhteisöön
Lisää tapahtumasi yhteen Billetton tapahtumakategorioista, jotta Billetton yhteisö löytää sen
Vältä jonoja
Älä anna vieraiden odottaa – käytä Billetto-sovellusta vaivattomaan check-iniin tapahtumapäivänä
Käytä vieraslistaa
Tallenna Billetto-vieraslistasi, jotta voit käyttää sitä tulevaa markkinointia ja tiedonjakoa varten